שאל את הרב

שלום בית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/02/07 10:59 כד בשבט התשסז

שאלה

שלום רב!

1.בית הדין הרבני בחיפה פסק לאישה, שהתכוונה להצביע לטובת מפלגה שונה מבעלה,שלא להצביע בבחירות-למען שלום בית,וזאת כיוון שהבעל איים שיעזוב אותה אם תצביע ההיפך ממנו.ואני לא מבינה?!?! למה בשביל שלום בית האישה צריכה להיות זאת שלא תצביע? למה בית הדין לא פסק ששניהם לא יצביעו?! למה זוקפים פה לזכותו של הבעל,ורומסים את כבודה של האישה?

2.הרב אבינר פסק שאם רואים 2 פצועים,על החובש לטפל קודם כל בגבר-כדי להציל את מצוותיו. ואני שואלת: ממתי חייו של אדם חשובים יותר מחיי אדם אחר? מה קורה אם הגבר כופר והאישה דתייה?

שתי השאלות האלה חשובות לי. אני בחורה דתייה, ושאלותיי נובעות אך ורק בשביל לדעת,ולא חלילה בשביל לגנות או מניעים דומים כאלה.

אודה לכם אם תשיבו לי,

הדר.

תשובה

שלום וברכה
א. אני לא מאמין שבית הדין הרבני פסק כך. זה פשוט לא ייתכן. אשמח לראות את פסק הדין ולהיווכח שכנראה הצגת הדברים אינה נכונה.
ב. אין זה נכון כי הסיבה היא שגבר חשוב יותר. ראשית, ברוב מוחלט של המקרבים הולכים לפי הפצוע הדחוף יותר או הקרוב יותר. לעצם הלכה זו, כאשר אין כל עדיפות לאישה על פני האיש אומרת ההלכה כי מקדימים את הגבר לא בגלל שהוא שווה יותר אלא בשל הקביעה שהוא מקיים יותר מצוות בעולם, וטוב לעולם ביותר מצוות.

כל טוב ושלא נדע

כתבות נוספות