שאל את הרב

שלום בית- דחוף!!!

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/10/05 12:20 ז בתשרי התשסו

שאלה

בס"ד

כבוד הרב שלום וברכה

יש לי שאלה דחופה מאוד שמאוד מעיבה על שלום הבית שלי-

אני בחורה דתיה-מסורתית, נשואה מזה כחודש לבחור חילוני. החלטנו עוד לפני החתונה שנשמור שבת וחגים והוא הסכים לזה. אחרי החתונה הוא פתאום הבין מה זה אומר וזה ממש קשה לו- הוא לא מבין מדוע עליו לעשות זאת ומרגיש שאינו שלם עם זה וזה גורם לנו . למריבות רבות

הוא טוען שזה הזמן היחיד שהוא יכול לבלות עם המשפחה שלו ועם החברים והוא מרגיש חנוק ולא מבין למה הוא צריך לסבול בשבת ובחג בלי טלויזיה ונסיעות.

אינני יודעת כיצד לפעול. מה אפשר לעשות כדי לשמור גם על שבת וחג וגם על בעלי. כרגע החגים והשבתות שלנו הם פשוט סיוט כי הם מלווים כל הזמן במריבות.

בעלי לא מוכן לדבר עם אף אחד חוץ ממני על הנושא ולי אין תשובות.

אינני יודעת מה עדיף- לראות איתו טלויזיה ולנסוע איתו ושהוא יהיה מרוצה או להמשיך ולריב כל הזמן בשביל לשמור על קדושת השבת. השבת חשובה לי מאוד אבל גם בעלי ואני לא יודעת כמה זמן אני אוכל להחזיק מעמד בצורה הזאת.

אני מתנצלת על האורך של השאלה אך כיון שזה חשוב מאוד ואני חסרת אונים אבקש לקבל תשובה מהירה וברורה כיצד עלי לנהוג.

בברכת שנה טובה וחתימה טובה

תשובה

שלום וברכה
על אף הדחיפות והצורך הגדול, זו לא שאלה שניתן לתת עליה באינטרנט יותר מעזרה ראשונה. היא מחייבת ייעוץ מסודר ומורכב, ובחינה של כל המערכות.
מה לעזרה ראשונה ?
לעזרה ראשונה אומר כי את חיה כעת בתי מחויבויות, שאת רוצה להיות קשורה בשתיהן. מחד גיסא לבית הצעיר והחדש שבניתם, ומצד שני לאומונתך ולדרכך בחיים. אל תפגעי באף אחת מהמחויבות האלה. נסי "לשחרר" אותו לעשות את מה שהוא רוצה לעשות בשבתות, וזו תהיה תרומתך לנאמנות לו, אך אל תהיי שותפה בחילול השבת - גם בשל העובדה שזו פגיעה בנאמנותך לקב"ה וגם בשל הפגיעה שלו בברית שלכם שהחלטתם עליה לפני הנישואין.
חכי וראי כיצד דברים יתפתחו. אם תמצאו דרך לחיות באופן מסוים המשיכו ובנו את הדרך ביניכם. אם זה לא ילך, אל תמשיכו לקראת ילדים וכדו' עד שתכריעו על המשך דרככם.
אני מקווה שתמצאו פיתרון סביר שיאפשר לכם לבנות את שאר ממדי הקשר ביניכם בהמשך. אני כמובן גם מציע לפגוש מגשר ומקשר שימצא האם יש לכם דרך לחיות ביחד ובדרך דרך טוב יותר לעשות זאת.

כל טוב ושנה טובה

כתבות נוספות