שאל את הרב

שיחה על העולם הבא

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 06/06/07 15:01 כ בסיון התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב.

יש לי שאלה בנושא המחשבה שאני שאלתי את עצמי ואני רוצה לשאול אותך כדי לדעת את התשובה.

שמעתי לא מזמן בהרצאה של רב (אני לא יזכיר שמות) שאמר שעולים למעלה לעולם האמת הקדוש ברוך הוא מראה את כל המחשבות והמעשים שלנו.

זה קצת הבהיל אותי כי מצד אחד אני מאוד אוהבת את הקדוש ברוך הוא, אבל מצד שני שאלתי את עצמי למה שהקבה ירצה להשפיל אותי? לפעמים לאדם יש מחשבות לא כל כך טובות, ברור שהקדוש ברוך הוא יודע עלהן אבל למה שהוא ירצה להראות את זה לכולם. זה היה שאלה אחת ויש לי עוד שאלה, יש לי אח בכור שמתקשה למצוא שידוך ואם יש משהו שאוכל לעשות בשבילו כמו פרק מיוחד בתהילים בלי שהו ידע אז אשמח עם תגיד לי.

בכבוד , רעיה.

תשובה

ב"ה


שלום.

ראשית את לא צריכה להיבהל מפני שהקב"ה אוהב אותך איך שאת !!ואשרייך שיש לך אבא כזה!!! תמשיכי בדרכייך בצורה תמימה .תקיימי את המצוות שאת מקיימת הכל כרגיל בשמחה ובנחת.

ומה שנראה לך שהמשפט בעולם הבא הוא כמו המשפט בארץ זה דבר שהוא לו נכון מפני ששם מדובר על "עולם האמת" וחז"ל תיארו לנו שזה עולם [הפוך] ממה שאנו חושבים כמו בסיפור בתלמוד הבבלי מסכת פסחים דף נ עמוד א ["כי הא דרב יוסף בריה דרבי יהושע בן לוי חלש ואיתנגיד. כי הדר, אמר ליה אבוה: מאי חזית? אמר ליה: עולם הפוך ראיתי, עליונים למטה ותחתונים למעלה. אמר לו: בני, עולם ברור ראית. "]

והתיאורים האלו הם תיאורים רוחניים ולא תיאורים גשמיים .כמו שמופיע בתלמוד הבבלי במסכת שבת " אמר רבא: בשעה שמכניסין אדם לדין אומרים לו: נשאת ונתת באמונה, קבעת עתים לתורה, עסקת בפריה ורביה, צפית לישועה, פלפלת בחכמה, הבנת דבר מתוך דבר? "

ומה את צריכה לעשות כאן בעולם הזה בכדי לזכות לחיי העולם הבא?על כך ענה הרמח"ל בספר מסילת ישרים וכדאי לך ללמוד את ההקדמה שלו שאני מצטט רק חלק ממנה.

"יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא - שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו.
והנה, מה שהורונו חכמינו זיכרונם לברכה הוא: [שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו], שזהו התענוג האמתי והעידון הגדול בכל העידונים שיכולים להימצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה, אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה הוא זה העולם. והוא מה שאמרו זיכרונם לברכה (אבות ד, ו): "העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא".

והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צוונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשית המצוות הוא רק העולם הזה"


ברכה והצלחה,



עוזיאל אליהו,

.



כתבות נוספות