שאל את הרב

שוני בין בני זוג

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 30/01/12 18:47 ו בשבט התשעב

שאלה

שלום וברכה! חברה שלי ואני אוהבים אחד את השני ובעז"ה רוצים להתחתן אבל יש משהו שממש מפריע לנו ורציתי לדעת אם הרב יוכל לעזור..

אנחנו דיי שונים בהרבה תחומים! וגם בנושא של הדת יש פער שגורם לנו בעיות ואנחנו מפחדים שאם דברים כלכך קטנים מפריעים-אז מה יקרה בעתיד שתהיה לנו משפחה ונתמודד עם קשיים הרבה יותר גדולים! למשל היא לא לובשת מכנסיים כי אני לא רוצה, והיא מרגישה שהיא מוותרת על הרבה דברים בשבילי ואני לא מתפשר איתה כלכך כי בשבילי זה קוים אדומים.. איך אפשר להמשיך ורק להתחזק מהשוני הזה? האם זה קשור לעבודה על המידות? מצד אחד אני באמת רוצה לקבל אותה כמו שהיא ומצד שני אני ממש רוצה שהיא תתחזק!! (בשבילה!! ובשביל הילדים שלנו) האם זה סותר אחד את השני? תודה רבה!!

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

מה שיש הבדלים בין בני זוג, לא צריך להבהל מזה, זה טוב ונורמאלי, לא זו הבעיה,

האתגר הוא לדעת לחיות עם ההבדלים האלה, לדעת איך להבין את העולם של השני את הצרכים והרגשות שלו, לדעת לדבר על נושאים הנתונים במחלוקת, ולא להטיל וטו או להציב "קוים אדומים",

אם יודעים לתקשר נכון , לבסוף גם לכל חילוקי הדעות ימצא פתרון.

אתה כותב שאתה רוצה לקבל אותה כמו שהיא, אם כך תן לה לחיות איך שהיא רוצה ואז תשאל את עצמך אם אתה עדיין מוכן לחיות איתה ויש לך את היכולת להכיל את השונות.

כמובן, זה שאתה אומר שאתה רוצה את זה בשבילה, זה לא שייך, תן לה להחליט מה היא רוצה בשבילה ומה בשביל הילדים, ואז תחליט האם אתה רוצה בבחורה הזו או לא,
אבל ממש אי אפשר לרצות אותה על מנת לשנות אותה גם לא בשביל דברים חשובים כמו חינוך הילדים.

תאר לך שאחרי החתונה היא תרצה שמאוד תקפיד על תפילה בזמן ובמנין ודברי תורה ועוד שורה ארוכה של דרישות הלכתיות שאתה -נניח- לא עומד בהם, ותמיד תומאר לך לשנות הרגלים בהצנהגותך וכל זאת "רק למען הילדים שיקבלו חינוך טוב" - זה לא הולך ככה.

בקיצור,

תבדקו עד כמה אתם מסוגלים לקבל אחד את השני ולמצא דרך שתתן לכל אחד מספיק מרחב מחיה.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות