שאל את הרב

שהה כדי לגמור את כולה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 08/03/17 20:58 י באדר התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב,

כתוב לגבי קריאת המגילה בקש""ע, סימן תרצב, יב: ""שהה כדי לגמור את כולה בין בעשרת בני המן, בין בשאר המגילה, חוזר למקום שפסק. [מגילה (יח:). טוש''ע (סי' תרצ ס''ה). (וע''ע בתשו' הרשב''א שבב''י סי' תרצב). וכ''פ הפמ''ג (א''א סי' תרצ אות יז) לענין שהה כ''כ בעשרת בני המן. וראה בילקו''י מועדים עמוד ש'. ובילקו''י על הלכות פסוד''ז. חזו''ע פורים עמוד פז]""

להלן שאלתי.

מה הכוונה שהה כדי לגמור את כולה, לא הבנתי למה לעשות שהייה במכוון. עניין של שהייה בגלל נמנום וכד' הוסבר בסעיפים הקודמים, אך מה עניין ההשהייה פה?

תודה,

****** אתר כיפה - הרב אבנר פורת 05/02 ******

שלום

אין שום עניין לעשות שהייה, אבל יכולים להיות הרבה מצבים שנוצרה שהייה כזו (קרה משהו, קראו לו בחירום, הילדים התחילו לבכות וכיוצא בזה)

שלום כבוד הרב,

אם כך,

1. מה המשמעות של המילים ""שהה כדי לגמור את כולה""? האם הכוונה שהשהייה היתה ארוכה עד כדי כך שהיה יכול בזמן הזה לסיים את קריאתה?

2. אם הדין במקרה ש ""שהה כדי לגמור את כולה"" שחזור מהיכן שפסק וממשיך עד הסוף, האם לא כך הדין גם במקרה ששהה מעט שלא כדי לגמור את כולה? (שלכאורה אם הוא עשה הפרדה בהלכה ניתן להסיק שזה להציג דין שונה בין שני המקרים)

והאם הדין לא אמור

תודה,

תשובה

1. נכון
2. נכון. הכוונה אפילו אם שהה כדי לגמור את כולה.

כתבות נוספות