שאל את הרב

שבת בישיבת חברון

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 11/09/06 06:22 יח באלול התשסו

שאלה

שלום רב

בני בן 16 לומד בישיבה התיכונית פרחי אהרון בקרית שמואל, חיפה. בקיץ האחרון יצא בני לסמינר בן שבוע שהתברר בדיעבד שמארגניו הם חלק מישיבת חברון. היה לו מאד כיף בשבוע הזה. הוא מאד התלהב והתבטא : ישיבת חברון היא הישיבה הטובה בארץ. אמש התקשר אליו בחור והזמינו לשבת בישיבת חברון.

השאלה : אשתי ואני חוששים מאד שיש כאן נסיון להפוך את בני לחרדי. במילים בוטות - זה דומה לפעילות המיסיון. בתחילה תומכים כלכלית ואח"כ גונבים את הנפש.

אנו חששים מפני העתיד - שמא בננו יגיע הביתה יום בהיר אחד עם חליפה, כובע ואף יסרב לאכול אצלנו כי אין בד"ץ.

ומה עם פרנסה ? צבא ? מדינה ?

הרב, איך לגשת לעניין בזהירות אך בתקיפות ?

תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה
אני כמובן לא מכיר דיי את המציאות ועל כן איני יכול לומר דבר מפורש. ברם, זה מקובל מאוד בישיבות חרדיות "להציל נפשות" של בני הציונות הדתית, ולסבור כי מותר להם לפלוש לעולמנו שלנו ולמשוך בדרכים שאינן חזיתיות וישרות את ילדינו.
בד בבד יש לזכור כי הילד הוא בן 16, ואט אט מתגבשת אצלו זכות הבחירה החופשית על דרכו. לא זו בלבד, אלא שהפעלת כוח נגד זה פעמים רבות תביא לתוצאות ההפוכות.
אני מציע ללכת בדרך הישרה ולא הכוחנית. לאפשר לו ליסוע לשבת זו ולשמוע את הדברים הנאמרים שם. גם לא יהיה נכון להפחיד אותו ואתכם בתוצאות ה"חמורות" שעלולות להיגרם בכך. ברם, בד בבד, גם באופן אישי וגם לתבוע מהמוסד סמינריון מקביל של תלמידי החכמים בציונות הדתית, שיציגו בפניו ובפני חביריו את האמת הגדולה והלכתחילית של עולם התורה הציוני הדתי, שאנו מאמינים כי הוא מכוון הרבה יותר לדרכה של תורת אמת – לא מכוח חששות מה שיקרה אלא מצד העובדה שזו הדרך הקרובה ביותר לכוונתה של תורת אמת. תביעה זו, ורמת גבוהה של סמינריון מקביל, היא החינוך הראוי לבחירה חופשית טובה, ושם יגלה את העולם הרוחני הגדול שלנו.

כל טוב ובהצלחה

כתבות נוספות