שאל את הרב

שאלות בהלכה ואמונה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 22/05/09 18:58 כח באייר התשסט

שאלה

הרב שלום רב, יש לי עוד כמה שאלות אלייך:

1.שמעתי על איזה טיפול, סוג של פסיכולוגי- שחרור פחדים, עם אישה (לא דתייה) שיודעת לקרוא אנשים בצורה מופלאה (קצת עד כדי פחד). יש לי כמה מקרים מהעבר (לפני שנה) שאני לא תמיד מצליחה להתמודד איתם,זמן ותעסוקה עזרו לי עד עכשיו ועשויים לעזור לי בהמשך לשכוח את הכל,או להבין פשוט שכל מה שקרה הוא נחלת העבר לא ההווה ולא העתיד.

עם זאת חשבתי לנסות ללכת ולבדוק אם גם היא תוכל לעזור לי- האם זה שיש לה סוג של כוחות זה נוגד את התורה?? היא לא קוראת את העתיד שלי אלא רק מדברת על העבר ועלי עכשיו?

2. איפה במקורות רשום על המשיח? מאיפה אנחנו יודעים שהוא באמת יבוא, אולי ה' כבר התייאש מאיתנו, הרי יש הסתר פנים כל כך גדול?

3.איפה מצויין במקורות על אמרת הללל ביום העצמאות?- הרבנות הראשית לישראל נתנה תוקף לאמירת ההלל, לרבנות הראשית יש כבוד עצום אבל הם לא הסנהדרין, ואין לנו עדיין בית מקדש, האם בתנאים אלא הם יכולים לקבוע להגיד תפילה זו? זה לא יכול להחשב כברכה לבטלה?

4. האם יש במקורות על החג של יום ירושלים?

5. האם זה בסדר לקרוא שמע שבמיטה בשכיבה ובמכנסיים?

6.אני בת שירות ועובדת עם ילדים, האם זה נכון לצעוק (להראות כעס) על ילד שנוהג באלימות או מדבר בצורה מממש נוראית?

תשובה

שלום

א.אם אינה פסיכולוגית מוסמכת, ואינה יראת שמיים, אזי כיוון שיש בזה עיסוק בתכנים נפשיים וזה אינו מדע אמפירי כמו רפואה, יש להמנע. (במדע אפשר לקבל שירות גם ממי שאינו ירא שמיים).
אני מציע לפנות לפסיכולוגית רצינית, והיא תוכל לסייע. אם היא תהיה דתיה היא גם תבין יותר לליבך.

ב.בפרשת וזאת הברכה, בפרשת האזינו, בספר ישעיה כולו ובדברי חז"ל- בכל אלה מפורש שוב ושוב שד' לא עוזב את עמו בשום קונסטלציה שלא תהיה. חד משמעית. יחד עם זה, אין שם ויתורים לישראל על חטאיהם, אלא עונשים כבדים שבסופם ישוב ד' את שביתנו.

ג.החתם סופר פסק שיש לכל קהילה שארע לה נס לומר הלל בברכה. קל וחומר לדמינת ישראל שלנו שד' גאלנו מעבדות לחרות וממוות לחיים כפשוטו ממש. אי אמירת הלל היא ביזוי והתעלמות מבורא עולם המכונן את ההסטוריה שלנו. חזקיה לא היה משיח כי לא שר שירה לפני ד'. המצב בימיו היה גרוע עשרות מונים משלנו, ועדיין היה ראוי שיאמר שירה, ק"ו אנו. הרבנות הראשית היא הגוף הרבני המכריע בשאלות ממלכתיות, ויש לזה תוקף גמור של מרא דאתרא כמו רב קהילה, ואף יותר מזה, שהרי מוסדות המדינה מקבלים עליהם את פסיקת הרבנות.

ד.עייני בתשובה הקודמת, גם כאן גאלנו ד' במלחמת ששת הימים ממוות לחיים. ומה עוד, שחזרה ירושלים להיות בממשלת ישראל לאחר אלפיים שנות גלות. כיצד נעיז לא לומר הלל לפני ד'??

ה.במכנסיים כן, עדיף בישיבה, אפשר בשכיבה.

ו.בהחלט, ובלבד שלא באמת תכעסי.

בהצלחה

כתבות נוספות