שאל את הרב

רצון למות ופחד מכך

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/08/14 01:08 יד באב התשעד

שאלה

שלום הרב

אני בת... אספר בקצרה על חיי: אני נמוכה מאוד. ואני בת לא נערה. כל העולם חושב שאני בת 12...לא פלא.. אנשים לא מתייחסים אלי ברצינות, אלא רק אחרי שאני מוכיחה את עצמי שאני בוגרת וכו'. ההורים שלי גרושים. אבא שלי מגעיל אליי מאוד, הוא התחתן בשנית ושכח ממני. אמא שלי אישה לא כלכך שמחה כי לא הלך לה בחיים..היא עובדת מהבוקר עד הלילה ועדיין לא יכולה להתקדם במקצוע שלה כבר המון המון שנים. היא לא מצאה בחור ראוי..כולם רוצים ממנה רק משהו מסויים. המשפחה של אבי היא משפחה נוראית. המשפחה של אמי היא משפחה נוראית. (לא אתחיל לשפוך מדוע. רק תאמין לי שזה ככה). אני חושבת שאין לי משפחה. אני בודדה. מאוד בודדה. אחי ז"ל נפטר לפני 5 שנים(הוא היה גדול ממני..טבע בים).. נממאס לי מחיי. אני כל יום צועקת על אמא שלי(כי היא מעצבנת אותי) , אני לא מאמינה בעצמי...שונאת את עצמי. אני ילדה מאוד ביקורתית . שום דבר לא נעלם מהעיניים החדות שלי. המוח שלי פועל בצורה ביקורתית. כל דבר שאני פוגשת או רואה אני ישר מחפשת פגמים וזה מוציא אותי מדעתי כי אני לא מרגישה הנאה וסיפוק בחיים. בעצם..לעולם לא היה לי סיפוק מלא ב20 השנים הללו. וכמה שניסיתי לשנות את זה...לא הצלחתי. זה חלק ממני. אני נורא ממורמרת...משווה את עצמי לאחרות. מנסה להעתיק מאחרות... בקיצור לפני שבוע שבועיים הגעתי לממש משבר. חשוב להזכיר שעדיין יש לי תקווה לעתיד טוב יותר ובחיים לא היו לי מחשבות אובדניות ורצון ממשי למות. רק בתקופה של עכשיו, פתאום אני לא מפחדת למות. אני אמרתי דברים נוראיים על עצמי, כמו: חבל שנולדתי....עדיף אני היתי מתה ולא אחי... אני כועסת על ההורים שלי שעשו אותי כזאת.. וכו'.

אני נורא מפחדת.......אני מפחדת שה' ישמע את זה ויגשים את זה. אני לא רוצה למות!!!!!!!! אני אומרת לעצמי...אם ה' רואה שאני לא מעריכה את החיים ולא מעריכה כלום אז בטח הוא ייקח לי אותם(חס וחלילה) או יביא לי חס וחלילה מחלה כלשהי שתלמד אותי להעריך את החיים.... אני נורא נורא מפחדת שדבר כזה יקרה. אני שונאת את עצמי עוד יותר בגלל זה...מה עושים??? תעזזור לי!!!!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

ד' שומע את התפילות האמתיות ולא את קריאות המצוקה והיאוש.
ד' שומע את אמירתך הברורה: "אני לא רוצה למות"!!!
בשונה מבני אדם - ד' יראה ללבב. אפשר לומר שיותר מכולם ד' יודע כמה כואב לך, ד' יודע כמה קשה את מתמודדת עם החיים המסובכים שלך.

העזרה שאת יכולה לקבל קיימת במסגרות טיפוליות שאת צריכה לדעת עליהן, להגיע אליהן ולהעזר בהן.

אני מכיר שלש כתובות שמאפשרות להגיע לגורמים טיפוליים:
ער"ן - הכנסי לאתר שלהם יש גם מספרי טלפון וגם כתובת מייל
http://www.eran.org.il/

לשכת הרווחה - באתר שלהם פירוט של כתובות טיפול וסיוע
http://www.molsa.gov.il/Pages/HomePage.aspx

קופת חולים - לדבר עם רופא המשפחה שלך, הוא אחראי גם על הבריאות הנפשית שלך והוא צריך ויכול לסייע לך.

כל מקום כזה מכיר את מסגרות התמיכה שנמצאות בקהילה שלך.

את לא אשמה בגורל החיים המורכב שלך וזכותך המלאה לקבל תמיכה וסיוע כדי לשקם את עצמך. יש לך הרצון והכוח לעשות זאת - זה גם מה שהקב"ה מצפה ממך. לדעת להעזר בכל מה שיכול להביא אותך לחיים מאושרים.

כתבות נוספות