שאל את הרב

רמז מדוע הרב מרדכי אליהו זי"ענפטר דווקא בפרשת קורח ?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 10/06/10 12:51 כח בסיון התשע

שאלה

מו"ר מרן הרה"ג הרב מרדכי אליהו זצוק"ל נפטר בשבוע של פרשת קורח. בספרו "דברי מרדכי-במדבר" עמוד קיט כתוב: ["לכן בשבוע בו קוראים את פרשת קורח יש להיזהר מכל מחלוקת שהיא, לפי שיש בשבוע זה סגולה להיסחף למחלוקת" עכ"ל.]

הרב ששנא את המחלוקת וכ"כ התרחק ממנה, והזהיר עליה בספריו\בשיעוריו, נפטר בשבוע זה של פרשת קורח ובהלוויתו נכחו מכל קצוות העם בלי שום מחלוקת וריב ביניהם. (אשכנזים לצד ספרדים, ציונות דתית לצד חרדים,דתיים לצד חילוניים, ואפילו מפלגת ש"ס). דבר זה סימן בא להראות לנו כמה יש להתרחק אש המחלוקת.

מה דעתך בעניין?!

תשובה

ב"ה


שלום.

אכן מתאימים הדברים הפלא ופלא .

אגב אספר לך 2 מעשים שהיו עם הרב ושהוא סיפר אותם בפרשת קורח לפני הרבה שנים.

מהמעשה הראשון אתה יכול ללמוד על חוכמתו החינוכית וראייתו הרחבה מתוך פרשת השבוע כיצד הדברים [עוברים מהלכה למעשה.]
ומהמעשה השני אתה יכול ללמוד שוב כיצד[ מיישמים הלכה למעשה את מה שלומדים .]

ברוך אומר ועושה !

1)היתה פעם ישיבה שבה רצה ראש הישיבה להקים כיתות החל [מגיל גן ועד גיל מבוגר יותר.] אך ההורים לא רצו לשלוח את ילדיהם ללמוד במקום שמצויים ילדים קטנים ובחורים בוגרים.

וכשהרב היה באחד הכנסים של אותה ישיבה, אמר להם שהמקום הזה הוא כדוגמת מטהו של אהרן שיש בו [גם פרח גם ציץ וגם שקדים כאחד,] ואם כך עשה הקב"ה בשעת מחלוקת של קרח, הרי שרצה ללמדנו שדבר זה הוא דרך טובה ומועילה, ויש בה מניעת מחלוקת ולא ליבוייה, ועל כן טוב יעשו אם ישלחו לשם את ילדיהם.

וכך היה ההורים השתכנעו ושלחו את ילדיהם והיום המוסד הזה פורח ויש בו פרחים ,ציץ, ושקדים כאחד.


2)פעם הרב קנה ירקות במחנה יהודה, והיה שם אחד שמכר פירות וירקות טובים ויפים. שאל אותו אם הירקות מעושרים, והוא ענה לו ["בודאי!"]. שאל אותו כיצד הוא נותן ללוי וכדומה, והוא אמר לרב - "וכי כל מה שאני נותן למס הכנסה לא מספיק?!" אמר לו הרב שאם כך הדבר הרי שהוא מאכיל את הקונים טבל, ואסור לו למכור לאנשים כלל.!!

מה עשה הרב קנה ממנו מכל סוג שהיה לו, ועישר ממה שקנה את כל הפירות שהחזיק בחנות, וגם הפריש לתת ללוי, וכך ניצלו כל הקונים אצלו מאכילת טבל באותו יום. וכך הרב לימד אותו את הלכות תרומות ומעשרות ומאז והלאה העיניין תוקן.

זכותו תגן עלינו אמן..


בברכה,




כתבות נוספות