שאל את הרב

רוחניות

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 11/06/13 12:36 ג בתמוז התשעג

שאלה

בס"ד

שלום וברכה.

1)רציתי לדעת אם יש אפשרות שאני יוכל להגיע לדרגות רוחניות גבוהות,אם כן כיצד?

2)מה ידוע לרב על כוהנים ולויים בעדה האתיופית?

3)יש ספרי מוסר שהרב יכול להמליץ לקרראת החופש הגדול וספרי מדרשים על פרשות השבוע?

4)האם ידוע לך על התקני שבת למקרר סמסונג אר טי?

תשובה

שלום!

1) נפלא לראות את הרצון הטהור שלך!

ודאי שאפשר. צריך להתמיד בתיקון המידות, בלימוד התורה ובקיום המצוות. בתור התחלה אני מציע לך ללמוד בספר "חובת התלמידים" של האדמו"ר מפיעסצנא הי"ד, שהוא ספר נפלא שיוכל לקדם אותך מאוד בדרכך לדרגות רוחניות גבוהות.

2) בעדה האתיופית (ביתא ישראל) המנהג באתיופיה היה שמי שלמד את מנהגי העדה וקיבל מינוי כ"קס" היה משמש מעין כהן, במובן שהיו מפרישים לו תרומת ומעשרות, הוא היה מברך את הקהל, ומקריב את קרבן הפסח שנהגו בו.

על פי דברי הרדב"ז המסורת היא שבני "ביתא ישראל" הם מבני שבט דן, ואם כן אין בהם כהנים ולווים. בקרב בני העדה יש מסורת שונות על ייחוס העדה, למשל שהם בני שבט יהודה ועוד כמה מסורות.

להלכה הכהונה אינה נרכשת או נלמדת, אלא היא רק בירושה למיוחסים כבני אהרן, ולכן למעשה אין כהנים ולווים בקרב בני העדה (כמובן שבת העדה שתינשא לכהן [כפי שהתיר הרב עובדיה שליט"א] - בניה יהיו כהנים, וכן אם תינשא ללוי יהיו בניה לויים).

3) בתחום ספרי המוסר: תמיד טוב ללמוד מסילת ישרים, חובת התלמידים שהמלצתי קודם, וכן ישנם חוברות רבות של לימוד יומי לחופש הגדול.

ספרי מדרשים לפרשת שבוע: ספר "מעם לועז" מקבץ בלשון קלה מדרשים רבים מאוד על הפרשה. אם אתה רוצה לקרוא מדרשים במקור תוכל ללמוד ב"ילקוט שמעוני" שקיבץ מדרשים רבים, או בספרי המדרשים הנפוצים כמו "מדרש רבה" ו"מדרש תנחומא".

בדוק מה מהספרים הנ"ל מתאים לרמתך ולכושרך הלימודי כעת, ותצליח!

4) יש בסוג זה כמה דגמים שיש להם התקן שבת המאושר ע"י מכון צומת. תוכל לבדוק ברשימת הדגמים של מכון צומת בקישור הבא: http://www.zomet.org.il/?CategoryID=350

כתבות נוספות