שאל את הרב

קשר רציני בגיל 13

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 09/09/04 17:21 כג באלול התשסד

שאלה

שלום, אני בן 13 ויש לי חברה כבר חודשיים ומאז אני רק מיתחזק ואני מאמין שהקשר הזה יוביל לחתונה בסופו של דבר.האם על פי ההלכה אני צריך להפסיק קשר שמקרב אותי להלכה?אנחנו שומרים ניגיעה ונימנעים מאיחוד.

וכשאני כותב לך שיש לי חברה אני מתכוון לזה שאנחנו נפגשים בסניף ומדברים הרבה והיא מחזקת אותי בשמירת המיצוות . האם זה מותר?

תשובה

ב"ה



ברכה ושלום.

רק בן 13 ורוצה כבר להתחתן?
מה קרה לך?

ידידי היקר דע לך כי אתה חייב לעבור תהליך עם עצמך. תהליך שכולל בתוכו [קשר עם חברים] ובניית האישיות והתחזקות רוחנית והתמודדות גברית ולימודים ובגריות ופיתוח האישיות ועוד ועוד. ולמה צריך שיהיה ברקע קשר עם בת?
מה זה נותן כעת?

תבדוק את עצמך למה דווקא קשר איתה מחזק אותך ?
ומה הקשר בכלל?
היצר הרע הוא כוח מאוד מאוד חזק ויש לו שיטות לחימה מאוד מתוחכמות.
אחד מהשיטות שלו זה להתחיל "בקטן". כלומר רק לדבר דברי תורה. ואח"כ עם הזמן השיטה מתחזקת ומדברים גם על דא ועל הא ואח"כ מתחילים לצאת לא קבוע ואח"כ יוצאים קבוע כחברים ונפגשים לשעות ארוכות עד אין קץ מצאת החמה עד צאת הנשמה לפגישות ויש דינמיקה מאוד טובה בן הבן לבת ויש כימיה מאוד חזקה וכך נוצר קשר . ולעתים קשר כזה בגיל כזה הוא לא בריא לאף אחד מהצדדים.
למה להכנס לקשר כזה חזק כשאי אפשר לממש אותו?
[הקשר הולך ומתחזק מיום ליום !!!!!!
הקשר הולך ומתעבה מרגע לרגע !!!!! ]

ובדיוק על זה אמרו חכמים "אל תרבה בקשר עם אשה" "אל תרבה שיחה עם האשה" כי כרגע זה לא מתאים זה עדיין בוסרי זה לא בשל . יש דברים אחרים שאתה צריך לפתח כעת כגון קשר בריא עם חברים!!
טיולים,
תחביבים,
פיתוח האישיות שלך,
עבודה על המידות,
לימודים, ועוד ועוד.

וכשיגיע הזמן ואתה תהייה בשל לקשר רציני אזי אתה גם תהנה מהקשר ולא תרגיש יסוריי מצפון כי הקשר יהיה למטרה אחרת ושונה -חתונה!

תחשוב על זה,



בברכה,


עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות