שאל את הרב

קשר ישן

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/01/07 00:49 ב בשבט התשסז

שאלה

הי,

אני בת 20 (כמעט), בשירות לאומי, שנה שניה.

עד לפני חצי שנה היה לי קשר עם בחור מסוים מעיר אחרת, רחוקה.

הקשר הזה, בבסיסו, היה מאוד לא בריא, בוסרי מאד ולא ממש אמיתי. הוא היה מבוסס על שיחות טלפון יומיומיות וכאשר נפגשנו (לא הרבה), לא הצלחנו לשמור נגיעה (למרות שדיברנו על זה בטלפון לפני שנפגשנו- ואולי מזה נובעת הבעיה שאני אתאר בהמשך).

אני עדיין לא ממש אובייקטיבית לגביי הקשר הזה, אבל בדיעבד, אני מאד מצטערת עליו, כיון שזה היה קשר ראשון שלי, והחויה היתה נורא ראשונית, עוצמתית. אני פיתתחתי כלפיו אובססיביות גדולה, עד כמה שזה נשמע פתטי, ותמיד שהחלטנו לסיים את הקשר, אני זאת שלרוב, חידשה אותו. עכשיו אני בבעיה. הקשר הזה הסתיים סופית בספטמבר האחרון. חצי שנה שלא דיברתי איתו, אבל עדיין, האובססיביות אוכלת אותי. אני חושבת עליו הרבה, אני עדיין מרגישה משהו כלפיו. לציין כי הוא ממש פגע בי, במיוחד בפעם האחרונה. השריטות האלה שהוא השאיר בי הורסות אותי מבפנים. הפחד הגדול שלי הוא שאני לא אצליח להתחבר רגשית למישהו אחר. שאני לא אצליח אי פעם להתחתן מרגש אמיתי. אמנם יצאתי עם 2 בחורים אחריו, אבל אף קשר לא היה רציני. אני מפחדת שהוא הסיבה לזה. אנא, התוכלו לעזור לי ??

תשובה

שלום וברכה
אכן תעזור לך מאוד עזרה. ברם, העזרה שטוב לך לקבל היא משני סוגים: סוג אחד הוא עזרה נפשית, שלא רבנים מומחים בו, כי אם אנשי מקצוע. אזרי אומץ, פני לאיש מקצוע ובקשי ממנו לסייע בעדך להשתחרר מקשר קודם שאת חשה שהוא הורס אותך מבפנים. אנשי המקצוע בקיאים במצב אותו את מתארת, ויוכלו לעזור לך הרבה יותר מאתנו.
הסוג השני הוא אכן הסוג הרבני. רבנים פונים פחות אל הצד הנפשי ויותר אל הצד התודעתי. כאן אוכל לומר דבר מה מאוד עקרוני שכדאי לך לאמץ: יש לאדם בחירה חופשית. התנאים בהם הוא פועל הם אכן קשים מאוד, ומה שעולה מתוכך הוא בהחלט לא בריא, ועדיין יש בך כוחות עצומים של בחירה חופשית. חלק מכוח הבחירה החופשית הוא היכולת לומר לעצמך כי הקשר הזה הוא רע בשבילך, כי את חייבת ויכולה להתנתק ממנו, כי למדת שיעור גדול על איך לא להתקשר האחד לשני, כי יש ביכולת האדם לעצב את רגשותיו וגם אם עולה דבר מה אחר – לגרש אותו, ועיקר העיקרים: אין עבר הרובץ על האדם שלא ניתן לתיקון.
על כן, טוב יותר תעשי אם תתייחסי לחוויה הקודמת כאל שיעור שלמדת, בדרכם של השיעורים שלומדים מהם מה לא לעשות, ובעזרת דרך זו את תמצאי את הנתיב לבנות את עצמך מחדש לקראת הקשר האמיתי שבא יבוא.

כל טוב והרבה הצלחה. שמחינו בשמחות

כתבות נוספות