שאל את הרב

קשה לי עם המקווה

חדשות כיפה הרב חיים נבון 31/08/07 04:35 יז באלול התשסז

שאלה

כבוד הרב שלום,

כתבתי לך בט' אלול לגבי המקווה שמאוד קשה לי עם המצווה וכתבת לי שאם אוכל לפרט מה מפריע תנסה לעזור לי. אז אומנם באיחור בגלל עול המשפחה והפרנסה אך בכל זאת רציתי לכתוב.

הדברים שמפריעים לי הם: הבדיקה של הבלנית לפעמים נותנת תחושה שמה שלא תעשי את לא בסדר, הצורך של חלק מהבלניות לחייב את האשה בדברים שאינם חובה הלכתית (וקשה לסרב כאשר אתה נמצא בתחושה של היא רואה אותי בלי בגדים בוא לא נעשה מהומה ורק נגמור עם זה כבר) , מפריע לי עוד שהמצווה צריכה לעשות בצניעות אבל מצד שני צריך לצאת מהבית כשהשכנים רואים (מאוד צנוע...)או לעשות כל מיני תחבולות שלא יראו אותי יוצאת מהבית או חוזרת (נותן תחושה מגוחחת).וכן מאוד צנוע שטובלים בערב שבת וצריך ללכת למקווה ולחזור ברגל לבד כי הבעל בתפילה ויש כל מיני אנשים מפוקפקים שמסתובבים בלילה. עוד דבר הוא שצריך לצאת בחורף רטוב לגמרי וזה מאוד לא נעים לפחות לי שאני לצערי מצטננת בקלות ומסתבכת וצריכה לקחת אנטיביוטיקה.

אני בטוחה שאחרי שקראת את הדברים אתה אומר לעצמך איזו ילדה מפונקת ולמה אני צריך להתריד את עצמי בזה אז אתה באמת לא חייב (אני אלך למקווה כי צריך ולפעמים אתה עושה דברים גם אם הם לא תמיד נוחים ומובנים)אבל בכל זאת הדברים מפריעים לי וגם לחברות שלי.

תודה מראש

תשובה

שלום וטוב.
אכן טוב שהבהרת מה בדיוק מפריע לך בטבילה מקווה* כיוון שמתשובתך הנוכחית עולה שלא המצווה החשובה עצמה של הטבילה מפריעה לך, אלא דברים צדדיים, שאפשר להתגבר עליהם.
לגבי הבלניות - חפשי היטב, ואני בטוח שתמצאי בקרבתך מקווה שבו בלניות ידידותיות, שאינן דורשות לבדוק אותך לפני הטבילה וכו´.
בנוגע ליציאה מן הבית -אכן, צריך לעשות "כל מיני תחבולות" כלשונך. אין סיבה להרגשה מגוחכת, אלא זה חלק מהמקרים הרבים שאדם צריך לחבל תחבולות כדי לשמור על פרטיותו.
לגבי הטבילה בחורף - אף כאן אפשר למצוא פתרונות, למשל - להחנות את הרכב ממש בסמוך למקווה, כך שלא תצטרכי ללכת הרבה. וכן דומני שאפשר למצוא פתרונות גם לגבי טבילה בליל שבת.
עיקר העיקרים הוא ההכרה בחשיבות העצומה של מצוות טבילה, ובאחריות הגדולה ובזכות הגדולה שיש לנשים המקפידות על מצווה זו. הזוכים בפיס עושים תחבולות רבות כדי לקבל את הפרס, כולל ללבוש מסכות מגוחכות וכו´. הם ודאי עושים זאת בשמחה. אף אנו נעשה בשמחה תחבולות של מצווה בהקשר הזה.

כתבות נוספות