שאל את הרב

קשה לי מאוד לשמור את הברית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 25/06/13 16:18 יז בתמוז התשעג

שאלה

שלום...אני בחור בן 16 ואני חטאתי בהרבה בזרע לבטלה ומראות אסורים באינטרנט, אני פשוט לא מצליח להתגבר על זה! וככל פעם שאני אומר לעצמי "זו הפעם האחרונה שאתה חוטא" אני נופל שוב פעם ושוב פעם... כל השיחות מוסר ששמעתי לא משפיעות וחלק מהשיחות אף מורידות אותי כלפי מטה!! אחרי כל פעם שאני חוטא אני ישר חושב "אוי מה עשיתי....." וזה ממש שובר אותי. אני חייב עזרה דחוף מה לעשות ואיך לתקן ואלי טיפים מה לעשות איך להיתגבר בהמשך.

שמעתי על המוסג התבודדות, אני מדבר הרבה עם ה' ומבקש שלא יביא אותי לידי ניסיונות אך אני לא חש בכך שה' מקשיב לי! אני מרגיש שאני סתם מדבר לעצמי! מה עושים????????

תודה רבה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

עליך לזכור שהקב"ה יראה ללבב. כל הקשיים שלך, כל הנסיונות שלך, כל השאיפה והרצון הטוב - את כל אלו הקב"ה רואה ושומר.
מורה טוב מעריך תלמיד לא לפי הציון שהוא משיג במבחן אלא לפי המאמץ וההשקעה. כך אמרו חז"ל "לפום צערא אגרא" (אבות, פרק ה', משנה כ"ג). השכר אינו לפי ההשג אלא לפי הצער, לפי ההשקעה וההתגברות על הקשיים והמחסומים.

המאבק נגד השליטה של היצר צריך להיות בסילוק מלא של כל הטכסיסים שלו. לא תמונות ולא סרטים ולא רחצה מעורבת - אין טעם לנסות לתקן כאשר לא מאפשרים תנאים בסיסיים לכך.
לכן כשאנו מציעים להלן: 'יום נקי', פרושו יום שלא רואים תמונות ולא סרטים ולא שום דבר שמעורר את היצר.

מסופר על יוסף שהושלך לבור, הכתוב אומר "והבור ריק אין בו מים" - מסביר רש"י: מים אין בו אבל נחשים ועקרבים יש בו...
זה משל לכלל החיים שלנו: כאשר החיים ריקים 'ממים' מתכנים טובים וערכיים - אז נכנסים לחיים שלנו 'נחשים ועקרבים' - רדיפת תאוות ויצרים.

גם אתה חייב למלא את היום שלך בעשיה ובתכנים מעניינים ומרתקים. להגיע לסוף היום בתחושה שעבר עליך יום מלא ומעניין. כך יהיו לך דברים לחשוב עליהם וזכרונות לעבד אותם. הבור יהיה מלא מים ולא יהיה בו מקום לנחשים ועקרבים...

אבל, את כל הדרישות הללו אתה לא יכול להשיג באפן מלא ביום אחד. לכן קח לך את הזמן. קח זמן בשפע ובלבד שתראה שהזמן הזה מאפשר לך להתקדם. שווה להתקדם לאט - ובטוח! מאשר להתקדם מהר אבל שוב ושוב לאבד הכל (זה מה שקורא כרגע).

מעתה אל תאמר: 'זו הפעם האחרונה שאני חוטא' אתה מנסה להגיע לתוצאה שכרגע היא בלתי אפשרית, כך אתה בכלל לא מתקדם, אלא רק מתייאש.

כדי להתחיל להתקדם תציב לעצמך מטרה קטנה מאוד: יומיים בלבד, נקיים (אפשר יותר - לפי מה שאתה יכול לצפות מעצמך כרגע) אם הצלחת יומים. תגיד לעצמך 'התקדמתי'!

כאמור, 'נקי' = פרושו יום שבו הבור מלא מים, אין שום עיסוק במראות שיעוררו את היצר - סרטים, תמונות או אפילו רחצה מעורבת.

כך תמשיך במשך חודש או חודשיים (קח לך את הזמן בנחת!) עד שתרגיש שיש לך שליטה על היומים, ואז תוסיף יום, מעתה: שלשה ימים נקיים.

אם תהיה נפילה - תראה זאת כנפילה מקומית ואל תדאג ששום דבר לא התקדם. אל תתן לנפילות חד פעמיות ליאש אותך ולגרום לנפילה מכל מה שהשגת.

אל תמהר.
כאמור - 'לפי הצער השכר', כל יום נקי הוא נצחון, הוא נשמר לזכותך ולטובתך אצל הקב"ה.

כך תמשיך ותתקדם לאט (גם אם יש קצת נפילות פה ושם) אבל בסך הכל מתקדם!

עיין קישורים לתשובות חשובות נוספות
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=261724
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=259863
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=184647

נ.ב.
התבודדות צריכה הדרכה נכונה. אם התוצאה של ההתבודדות אצלך היא הרגשה: 'השם לא מקשיב לי' - אז אל תצא להתבודדות!

כתבות נוספות