שאל את הרב

"קפידא"- אני חייבת עזרהה דחוףף

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 01/07/14 10:12 ג בתמוז התשעד

שאלה

שלום הרב,

רציתי לשתף אותך במשהו שממש מפריע לי ומציק לי , בחנוכה האחרון אני ואמא שלי "רבנו" עם אחות של חבר שלי ומאז היא לא מפסיקה לדבר עלינו ולקלל אותנו (עם אנשים), חלק מהאחים שלה גם לא מדברים איתה בגלל כל מיני סיבות והיא מאשימה אותנו בכל. בפסח האחרון אמא שלי נפלה מהכיסא כאשר ניגשה לארון ומאז סובלת מכאבים בכל גופה, היא עברה מלא צילומים ובדיקות והכל יצא תקין ב"ה, מה שכן אמרו לה שבטח חטפה טראומה בגוף בעקבות הנפילה וכתוצאה מכך היא בחרדה/ דיכאון.

אמא שלי היא אישה ששופעת שמחת חיים וגומלת רק טוב לזולת, כיום היא סובלת מלא מהגב, ובעיקר משריפה בראש, הרופאים מביאים לה כל מיני כדורים ודברים ושום דבר לא עוזר. כשעשיתי 1 1 הבנתי שברור לי שאחות של חבר שלי מקפידה עלינו , וכיום זה פוגע באמא שלי. לא ייתכן שכל בוקר אמא שלי תקום עם כאבים נוראים בראש , הצילומים תקינים, ולאף אחד אין סיבה מוצדקת. בנוסף היא התחילה לשכוח דברים , סנילית כזאת, וזה מלחיץ אותי. אני לא יכולה לראות אותה ככה.

אין לי ספק שאחות של חבר שלי מקפידה עלינו וזה פוגע באמא שלי, אני הרגשתי את זה ממזמן ולא סיפרתי לאמא ובשבוע שעבר אמא שלי סיפרה לי שהיא גם חושבת ככה, נילחצתי והכחשתי.

שלשום סיפרתי לאחותי הבכורה את הסיפור המלא על הריב והיא החליטה להרים "טלפון" לאחות של חבר שלי ולנסות לעשות סולחה, אחות של חבר שלי סיפרה לה שהיא עברה תקופה נוראה והיא מקפידה עלינו ומאשימה אותנו בכל מה שקורה לה. ישר הבנתי שהיא פגעה בנו ובעיקר באמא שלי. אתמול אחות של חבר שלי שלחה לחבר שלי הודעה שאף אחד לא יתערב והיא לא מוכנה לסלוח!!

אני רוצה שתבין הבחורה הזאת יתומה מאמא והאבא לא גר איתם בבית. הבנתי שליתומים ואלמנות יש מעלה גדולה בשמים, ומפחיד אותי כל הסיפור הזה. הבחורה סבלה מלא בחיים שלה מהדמות של האבא בבית. יש לה רגעים שהיא שופעת טוב ונתינה אך גם יש רגעים שהיא יכולה להיתאכזר מבלי לחשוב פעמיים. מה שתמיד היה לנו קשה איתה -זה הצעקות שלה , היא לא מפסיקה לצעוק!! היא מוסיפה דברים לא נכונים לסיפורים ומספרת לכולם. ה' ישמור .

סיפרו לי שמישהי לא ניקלטה להיריון כי הקפידו עליה ואני מפחדת שבעתיד זה עלול ליפגוע גם בי.!

אני לא יודעת מה לעשות אני חייבת שמישהו יעזור לי, אני מרגישה שהמצב של אמא שלי רק הולך ודועך וזה מכאיב לי נורא.

בבקש

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

את צריכה לבדוק את עצמך אם עשית משהו לא בסדר אותו צריך לתקן.

אם לא עשית לה דבר רע את לא צריכה לדאוג מקפידה, להיפך אם יש אדם שמבקשים ממנו סליחה, ומוכנים להתפייס והוא מקשה את לבו אז הוא צריך לדאוג ולא מי שמוכן להתפייס גם כשלא עשה דבר רע.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות