שאל את הרב

קידוש השם או הנאה נסתרת?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 14/08/06 12:01 כ באב התשסו

שאלה

לכבוד הרב שלום!

בערב שישי האחרון קיים סניף בני עקיבא גבעתיים תפילת ערבית של ליל שבת ברחבת הקניון.

אני לא יודע למה אבל משמיים לא הייתי מודע לזה בזמן ולכן אפילו לא התלבטתי אם כן או לא ללכת, אבל רציתי לדעת את השקפתו של הרב האם באמת זאת מצווה, בידיעה שאני כל פעם ש"נגזר" עלי לעבור ליד הקניון אני ממהר ללכת מחשש "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם"

האם זה היצר הרע שמסנה לשדל אותי להחמיר יותר מידי כדי שאני לא אולי אגרום לאנשים רחוקים מהדת לשוב לצור מחצבתם או שמא נכון הוא שמי שעושה עליו רושם גדול לראות נשים לא צנועות עליו להתרחק ודווקא אם יתיר לעצמו ללכת לשם זה זה היצר הרע.

בתודה מראש ובתקווה להגיע לאמת

הנצחית

ד.

תשובה

שלום וברכה

חובת "ולא תתורו" היא חובה כללית המוטלת על כל אחד, ואין היא תלויה ברגש זה או אחר. ברם, יש הבדלים בין בני אדם. יש המסוגלים להיות במקום מסוים ולהיות עם חומה שקופה של צניעות, ואין הם תולים את עיניהם במקום בו לא ראוי להסתכל, כי אם הם עוסקים בשלהם, ובמקרה שלנו קובעים תפילה ציבורית רחבה – והם אלה שצריכים להיות שותפים במפעלים אלה.
יש אחרים שצניעותם אינה בנויה מחומה שקופה שכזו, אלא בדרכים אחרות, ונשמתם מושפעת מאוד מראיית מראות אסורות, והם אלה שצריכים להתרחק מאוד ממקומות אלה. אם אתה חש שחלקך עם הקבוצה השניה – אל תלך.

כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות