שאל את הרב

קושי בשמירת הברית (שבת.מצוות.תפילה)בבקשה!!!

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 09/08/16 07:22 ה באב התשעו

שאלה

הרב. אני התחלתי להתחזק לפני שנה וחצי בערך וגיליתי שיש לי בעיה קשה בשמירת הברית בכול בתפילת שחרית בברכת מזון אני יכול להביא לך הרבה זה אוו שאני שוכח אוו שאין לי כוח וניראלי שכמעט עברתי את כל העברות (ניראלי) אני מרגיש וזה מאווד קשה לי אני נופל בהרבה ואני לא מבין איך הרבנים קמים למשל מוקדם בבוקר לתפילת שחרית אין את הכוח וכול המצוות שהם עושים קשה קשה קשה אני מרגיש במצב אבוד מבחינת שאני יכול להיות יהודי כשר אז הרב אשמח לעצה אוו משהו אני חייב עזרה.. תודה מראש ..

תשובה

שלום
ראשית, סליחה על העיכוב בתשובה, רק הערב השאלה הגיעה אליי.
קודם כל אני רוצה לחדש לך, שאתה לא לבד בסיפור. להרבה מאוד אנשים קשה מאוד בתחומים שאותם תיארת. יש גם אנשים שכבר לא קשה להם, כלומר, הם התרגלו למצב שבו הם נמצאים.
ב"ה שאתה לא התרגלת, וקשה לך עם זה. זה עצמו כבר מעיד שבניגוד למה שאתה חושב על עצמך, אתה כן יהודי כשר. כלומר יהודי שמשתדל מאוד לעבוד את ה', וגם כאשר הוא נתקל בקשיים, ולעיתים אף נופל, זה מצער אותו מאוד.
לצער הזה יש ערך מאוד גדול. כי זה מעיד מי אתה ומה שאיפותיך, וזה גם נחשב לתשובה. ולכן תמשיך להצטער על כל חיסרון, ותשאף לתקנו, גם אם זה קשה וייקח הרבה זמן, אבל חלילה אל תיכנס לייאוש, כי זה הכי גרוע.
בנוסף, ב"ה יש עוד הרבה מאוד עבירות שלא עברת, ובע"ה גם לא תעבור לעולם.
לגופם של דברים - שמירת הברית זו אכן התמודדות קשה מאוד. צריך לתקוף את זה מכמה כיוונים. גם להתאמץ למנוע את האפשרויות להיחשף לדברים המעוררים את התאווה (רמת הגנה במחשב, אינטרנט בטלפון, מקומות לא צנועים במיוחד, וכו'). וגם לראות איך אתה מחזק את עצמך בלימוד תורה שמעורר בך כוחות טובים (בנושא הזה באופן ספציפי, אני מציע את הספר "אשיב ממצולות" של הרב יהושע שפירא, ואת החוברת "יוצר אור -על היצר והאור שבחיינו" של הרב ליאור לביא).
בתחומים האחרים שציינת, אני מציע להתקדם באופן הדרגתי, ולא לקפוץ. למשל, בעניין ההשכמה בבוקר. להרבה אנשים קשה, ובמיוחד בהתחלה. לכן, אם יש מנין יותר מאוחר, תקום אליו. ותלמד את עצמך, ותלך לישון בהתאם, כלומר, תישן מספיק שעות שינה.
אני לא יודע אם יש לך, אבל אני חושב שמאוד יכול לעזור לך ליווי של מישהו שכבר בתוך עולם התורה.
והעיקר לא להתייאש. להתקדם לאט לאט. ולא לשכוח, שתמיד, אבל תמיד, לא משנה לאן נפלת, אפשר לקום.

כתבות נוספות