שאל את הרב

צניעות

חדשות כיפה הרב שי פירון 10/01/02 15:28 כו בטבת התשסב

שאלה

ערב טוב לך הרב שי פירון!(אני כותבת בערב אני לא יודעת אם תקבל את זה בערב...)

מה שיש לי להגיד זה יותר הערה משאלה-אבל גם שאלה)

הערה שיש לי להגיד היא מתקשרת לשאלה...

אני תלמידה בבית הספר "ישורון" ורציתי להגיד לך שכשאני מסתובבת בבית הספר ורואה בנות-תלמידות מסתובבות עם מכנסים ועליהם חצאית זה די מראה מוזר. ואני גם יסביר למה:יש בנות שהולכות עם מכנסים נניטב האופנה ועושות טובה שהן לובשות חצאית וזה נראה יותר מכנסיים מחצאית ויש את הבנות שזה יותר בסדר שזה לא נראה מכנסיים זה נראה כן חצאית.הרי בית ספרנו הוא בית ספר דתי ואם בנות לובשות מכנסים וזה נראה רק מכנסים,למה אתם מרשים שזה יקרה?ואני יודעת שמחטיבה-לפחות פעם לא היו מרשים ללכת ככה כי זה לא צנוע.אז השאלה שלי היא:האם מותר ללכת עם מכנסיים ועליהם חצאית?ואם כן האם כל סודי המכנסיים?

תשובה

ב"ה.


חן,

נעם ה' עלייך!

גם לשאלה זו התייחסתי בעבר בפירוט רב. יש לך זכויות מיוחדות שבגללן אני ממהר לענות לך (למרות שממתינות לפנייך כ - 180 שאלות. את רואה כמה טוב ללמוד ב...)
תמצית תשובתי היא שאינני רואה סיבה לאסור ברמה ההלכתית את ההליכה בחצאית מעל המכנסיים. זאת בתנאי שחצאית זו נמצאת מעל המכנסיים והיא חצאית שהיה ראוי ללכת בה ללא מכנסיים.
אין לי ספק שאצל חלק מהבנות יש להליכה זו משמעות רבה. הן מנצלות את ההזדמנות ללכת בחצאית ובכך להחצין את שאלות הזהות הדתית שלה, את הבעיתיות שבעולמן הדתי. אבל, אני לא חושב שראוי להתעמת על כך. אני מגלה דעתי בריש גלי שהתופעה צריכה בדיקה פנימית עמוקה ואין מקום לשלול את כל ההולכות בדרך זו. יחד עם זאת, הייתי מעדיף שנבטא את עצמנו בדרכים אחרות.


בברכה,

שי

כתבות נוספות