שאל את הרב

צניעות המחשבות-לבנות!

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 29/07/09 16:55 ח באב התשסט

שאלה

שלום כבוד הרב!

קודם כול תודה רבה מראש!

לצערי הרב יוצא לי הרבה פעים כאשר אני נמצאת לבדי לחטוא במחשבות אסורות. אני נאבקת עם זה כמה זמן,לפעמים כמה ימים אבל בסוף מרפה ונותנת זה לפרוץ.כשאני מצליחה לעצור את עצמי אני כ"כ מצטערת על זה ולפעמים מתחילה לבכות אני מגעילה את עצמי אבל מצד שני אני נהינת מזה ואין לי את הכוח לרצות להפסיק.

איך יוצאים מזה??

תשובה

בס"ד
שלום רב,
יוצאים מזה בשלש דרכים:
א. עשה טוב
ב. סור מרע
ג. בטחון בה'
אפרט מעט ואסביר:

"עשה טוב"
תחילה עליך לחזק את הכוח הטוב שבך. את כותבת: "כאשר אני נמצאת לבד..." הבעיה שלנו מתחילה בכך שכשנמצאים לבד הראש מתרוקן.
על הבור שיוסף הושלך לתוכו נאמר "והבור ריק אין בו מים" ומוסיף רש"י: "מים אין בו אבל נחשים ועקרבים יש בו" - זהו רמז לפנימיות של כל אדם - אם אין בו מים = מחשבות רציניות ומעשיות, אז הוא מתמלא בדמיונות והזיות של היצר = נחשים ועקרבים.
לכן עליך למנוע מעצמך להתרוקן ממחשבות על דברים טובים וחשובים, גם דברים שמחים ומעשיים.
זו גם הדרך הנכונה להתמודד עם המחשבות האסורות. במקום לגרש אותם ולהלחם בהם - תתעלמי מהם ותתחילי לחפש דברים אחרים וטובים לחשוב עליהם. אי אפשר לגרש מחשבות רעות אפשר להתמלא במחשבות טובות. 

"סור מרע"
כשאת מגעילה את עצמך ומצטערת - תתעמקי בחרטה שלך. תחשבי טוב טוב מה מגעיל אותך בעצמך ומדוע את מצטערת. זה הזמן להגיד לעצמך שמחשבות כאלה לא מתאימות לך, שאת לא כזאת, שאת מסוגלת להתעלות מעל המציאות הזאת ולהסתלק ממנה.

"בטחון בה'"
אל תצפי להשתנות ביום אחד. אל תתאכזבי. אם את יום אחד מחליטה שיותר לא יהיו לך מחשבות אסורות, והם כן יופיעו למחרת, אפילו "יחגגו" אצלך בראש, אל תתייאשי, תדעי שמי שמתאמץ מנצח, בטוח שהוא מנצח מפני שיש לנו הבטחה שד' מסייע לחוזרים בתשובה. אבל זה לא נס שקורא פתאום אלא תוצאה של עמל קשה ומפרך.
ההישג אינו בניצחון מוחלט אלא בהתקדמות.
אם בהתחלה יש לך מחשבות כאלה פעמיים ביום ואחר כך יהיו לך רק פעם ביום, זו הצלחה גדולה - זו עדות לעזרת ד' שמסייע לך להתקדם.
אם אחרי מספר שבועות או חודשים תצליחי לצמצם את המחשבות האסורות לפעם ביומיים זה שוב הישג.
גם אל תבהלי מכישלונות - היצר הרע תמיד מנסה לייאש אותנו. דווקא בתוך ההצלחות הוא מנסה להאחז ברגע של חולשה ולייאש, אבל את תאמיני ותבטחי בד' שיושיע אותך בסופו של דבר ויתן לך את הכוח להתגבר. ותתגברי.  

כתבות נוספות