שאל את הרב

צניעות בזמן פעילות גופנית

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 23/07/13 00:59 טז באב התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני סטודנטית, בחורה מסורתית שבע"ה אמורה להתחתן עוד כחודש וחצי. בשנה האחרונה הלכתי לשיעורי תורה שאינם במסגרת לימודיי האקדמים וזה גרם לי להתחבר למקום מאוד טוב ולגלות דברים ביהדות ובהלכה שלא הכרתי.

כיום אני עוברת ימים שלמים של התלבטויות רבות וקושי לקבל על עצמי דברים שאני רוצה לקחת על עצמי. ב"ה אני הולכת למדריכת כלות מקסימה ואני מתכוונת לשמור את מצוות טהרת המשפחה. אני מתלבשת באופן צנוע וסגור, אף יותר מבעבר, אבל מתקשה (וגם באיזשהו מקום מסרבת) להתנתק מהמכנסיים, במיוחד כשזה נוגע לפעילות גופנית.

פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מחיי ואני עוסקת בה שנים, לכן אני לא רואה את עצמי מפסיקה להתאמן. קשה לי להבין ולקבל את משמעות חוסר הצניעות בלבישת מכנסיים בעת פעילות גופנית, ויותר מכך - מאחר שאין לי כסף ללכת לחדר כושר/מסגרת דומה שנועדה לנשים, אני בעיקר עושה הליכות בטיילת אבל מקדישה זמן גם לתרגילים גופניים אחרים.

השאלה שלי מתחלקת למעשה לשלוש.

1. האם תוכל להפנות אותי למקור שמתייחס לצניעות מבחינת לבוש או פעילות גופנית של נשים (אם יש)? אשמח גם להמלצה על ספר/הסברים בעברית של ימינו, כדי להקל בקריאה.

2. איך אני יכולה להביא את עצמי לקיים את מצוות הצניעות מבחינת לבוש - חצאית ולא מכנסיים, בצורה שלא רק אפנים אותה אלא גם איישמה? אני מרגישה ממש קרועה. מצד אחד אני נמצאת במקום של סירוב לקבל וההרגשה נוראית כי אני מרגישה שאני אוותר על משהו מאוד מאוד חשוב בתוכי. מצד שני, הידיעה שאני עושה משהו לא נכון מנקרת בי כבר זמן רב ואני ממש מרגישה אשמה.

3. אני שוקלת לפנות לרבנית או מלווה או מישהי שיכולה לעזור לי בענייני הלכות והתלבטויות שיש לנשים בעת תהליך התקרבותם לשמירת מצוות. האם תוכל להמליץ לי על מישהי מנתניה?

תודה מראש על הסבלנות ועל העזרה.

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

א. עייני בספר גן נעול (מהדורת תשע"ב) עמודים13-58.

ב. ביחס למעבר ממכנסים לחצאית, ראשית, את צודקת שצריך לעבור תהליך של הפנמה, רק כך יש לקוות שהשינוי המבורך יתמיד. חשוב לעשות זאת בהדרגה וכל פעם לבסס את הקיים ואחר כך להתקדם - זה באופן כללי בכל שינוי בחיים.

כדי לטפל בקרע צריך לבנות את ההכרה שאכן הדבר חשוב, נכון אמיתי, וזה נעשה על ידי לימוד והעמקה בנושא.

ג. אינני מכיר מנתניה. אולי תשאלי את מדריכת הכלות שלך.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות