שאל את הרב

ציונית או חרדית?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 27/08/05 22:02 כב באב התשסה

שאלה

לכבוד הרב שלום,

דבריך באתר יפים ומעוררי תשובה ואהבה ליהדות.

בימיה הקשים של המדינה ושל העם שלנו, יש תשובה בלבבות. וברוך ד' יש אור בחושך הגדול.

(אציין שהפניתי את השאלה לרב נוסף, של ברסלב.)

מה רצונו של הקב"ה? איזו דרך עדיפה בעיני הקב"ה? אני כרגע בתהליך של "התחזקות" והתקרבות לדת. אני בודקת את כל הזרמים, כל הדרכים. איך אדע באיזו דרך לבחור? מהי הדרך הנכונה? אני לא רוצה להתעמק בדרך אחת ובסופו של דבר להגיע להבנה שאמנם התחזקתי אך הכיוון שלי אינו היה נכון. וכל הזמן התבזבז לתפל ולא לעיקר. איך אדע מה בעיני הקב"ה הוא העיקר? אני אוהבת את הקב"ה. ורוצה לעשות את הטוב בעיניו. מרגישה שבוערת בתוכי אש של אהבה אל הקב"ה ותורתו, ואיני יודעת לאיזה כיוון לכוון את האש הזו. הרי התורה היא אחת ויש כ"כ הרבה דרכים...

אז איזו דרך בעצם טובה בעיני הקב"ה? בשביל כולנו? איך אפשר לדעת זאת? מה בעצם רוצה הקב"ה?

תודה על התשובה, ושיהיו בשורות טובות לעם כולו.

חני.

תשובה

בס"ד

בבסיס השאלה שלך מונח שיש דרך אחת טובה וכל שאר הדרכים הם לא נכונות.

אם תחשבי קצת מיד תביני כמה שזה לא נכון. יש שנים עשר שבטים. ויש תרי"ג אברים ועם ישראל הוא "כאיש אחד" שיש לו את כל האברים.

אם כן תביני שיש אנשים שצריכים לעסוק בחקלאות ויש שעוסקים בתורה בהלכה. ויש שעוסקים בקבלה ויש שמגינים על העם בצבא. ממש כמו שהיה בימי דוד ושלמה. ומספרים על רבינו הארי"זל שהיה אומר לתלמידיו מי מהם ראוי ללמוד קבלה ומי הלכה וכו'.

מכאן תביני עוד דבר חשוב. שכמו בגוף אחד. גם אם אדם הוא לב שבאברים אם הוא לא מחובר לשאר האברים הוא שווה כמו קילו בשר. לא איש חי. לא איש אחד. לא כלום.
האחדות וההכרה בחשיסות של כל החלקים בעם ישראל היא יסודית ביותר. על זה נאמר טוב להיות זנב לאריות מראש לשועלים. דהיינו אם אתה מחובר לאריה. אפילו אתה רק הזנב שלו – אתה אריה. אבל מי שהוא מנותק משאר האברים אינו אפילו ראש לשועלים. הוא סתם חתיכת בשר שמרקיבה והולכת.

לכן את צריכה להיות רק במקום שמחובר לכלל ישראל, שלא מדברים בו לשון הרע על כלל ישראל. שאהבת ישראל באמת באמת היא יסוד התורה. שמתפללים על כולם. שאיכפת להם באמת על כולם ולא בסיסמאות.

אחר כך תראי להיות במקום שמתאים לשורש נשמתך. ומהו?
אינני יודע לומר לך מהו שורש נשמתך ומהו תפקידך בעולם. אבל הוא חייב להיות קשור לכל התורה כולה. לא יכול להיות תפקיד שהוא מנוגד לאחת מתריג המצוות. לא יכול להיות תפקיד שהוא כרוך באיסור תורה או בויתור על אחת ממצות התורה. לכן הוא חייב לכלול את כל הלכות הצניעות וכל ארץ ישראל. וכל שמירת שבת וכל הלכות תלמוד תורה.

כמו שנראה לי היום הדרך של החרדי לאומי היא היותר כוללת ולכן אני משתדל ללכת בדרך הזו. ובלבד שלא יעלה בך שום הרהור של ביקורת על אחרים כי בכל חברה יש טובים ויש יותר טובים. ויש שמבינים את הדרך ויש שלא כל כך מבינים.


בהצלחה גדולה

כתבות נוספות