שאל את הרב

'ציונות'?

חדשות כיפה הרב שי פירון 25/12/01 08:00 י בטבת התשסב

שאלה

שלום רב, אני ANGEL-GIRL ורציתי לשאול את כבוד הרב איך אנחנו, ואני בתוכם יכולה ללכת בציביונם של ראשי אבות הציונות שהיו בד"כ חילונים מתבוללים, שעם כל הכבוד והערצה לה הם ראויים על חלק ממעשיהם למען הקמת והתיישבות המדינה, לא ניתן להתעלם מנסיונם לשכח את דתינו ומהעובדה שא"י לא היא שהייתה בראש מעיניהם. אני באה מבית ציוני לשמו!!!!!! אך, לאחרונה בעת התבגרותי עלתה בי שאלה לא "כשרה" זו, ואשמח אם תוכל לסייע בידי להשיב עליה.

תודה.

נ.ב . אתהאדם שכל כך ראוי להערכה, שזה אינסופי, יישר כוח על פעילותך הפעלתנית משהו.

:-)

תשובה

ב"ה


שלום!

מה שכתבת על ראשי הציונות נכון בחלקו. אכן, הם היו מתבוללים אבל היו להם רגשות לאומיים מפותחים, וגאווה לאומית ראויה ורצון עז לרומם את קרן ישראל בעולם. כל אלה הם גם חלק מתורתנו. לכל אלה משמעות עמוקה בבנין האומה. שהרי דתנו אינה דת של פרטים אלה עיקרה הוא הופעת שם ה' בציבור. ולכן, מה שעמד ביסוד הקמת הציונות היה רגשות טהורים של קדושה.
לצערנו, כל המצב בגולה היה נעדר בריאות רוחנית ולכן הופעת החיים הדתיים היתה מדולדלת. כל זה גרם לריחוקם ולבריחתם מתוך עולמנו הרוחני.
כבר הרב כתב על הנפש של פושעי ישראל בדור של עקבתא דמשיחא. נפשם היא גדולה אבל אין להם כלים לבטא אותה באופן מלא, אופן שמקושר לכלל, לחיים של אומה.
לכן באנו אנו, אנשי הציונות הדתית, מכוחו של מרן הראי"ה קוק זצ"ל ורצינו לתת חיים רוחניים ברעיון הנפלא של תחיית ישראל בארצו. אין לנו ספק שרעיון זה, כשיופיע בשלמותו, יסייע להופעת משיח בן דוד, ונזכה להופעה שלמה של עם ישראל בארצו.
לכן, אין לנו רצון להגן על ראשי הציונות בכל מה שהם עשו. אבל, אנו מודים להם על כך שהיה בהם הכוח לעורר בעם הישראל את הצד הרוחני שנרדם בחשכת הגלות.

בברכה,

שי

כתבות נוספות