שאל את הרב

צבא או תורה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/06/06 22:11 כא בסיון התשסו

שאלה

לכבוד הרב שלום!

אני עכשיו עוד לומד אבל אני צריך כבר בלימודים להחליט. אני מתלבט בין בחירה בשירות ביחידה צבאית מאוד מובחרת, שכדי להתקבל אליה אתה חייב לחתום קבע של הרבה שנים ויוצא שאי אפשר לעשות אפילו שנה אחת ישיבה, לבין לעשות צבא רגיל ולהקדיש את חיי לתורה.

שאלתי בעיקר היא מה גדול יותר בימינו כשהמצב הביטחוני בכי רע וגם המצב הרוחני בכי רע- מה עדיף ללכת לצבא ולשלב עם חיי תורה שישפיעו אולי גם על הצבא או לקבל עול תורה?

(רק כדי שהרב ידע יותר- עברתי על הש"ס משניות 2.5 בערך ועל הש"ס פעם אחת וקראתי הרבה ספרי מוסר, ובנוסף לא מעט אנשים אמרו לי שאני אצליח בלימוד תורה)

בתודה רבה מראש!

תשובה

? ACSESS ERORR - השאלה לא נשלחה
--------------------------------------------------------------------------------
המערכת נתקה אותך מהמערכת בשל זמן המתנה ממושך ללא פעילות.
יש להעתיק את תוכן התשובה ולהתחבר מחדש אל המערכת

--------------------------------------------------------------------------------
שלום וברכה ב"ה שאתה מתלבט בין שני דברים טובים. אין ספק שהדבר החשוב ביותר הוא לימוד תורה, ולא זו בלבד אלא שותפות בהשפעה הרוחנית הטובה. זה צריך להיות שיקול הדעת המרכזי שלך – היכן משפיעים בצורה משמעותית יותר על הרוח הפנימית של האומה, על מצב החברה ותיקון העולם שבה וכדו'. לפיכך, אם אתה מייעד את עצמך לעולם ההשפעה על האומה הישראלית, ויש לך את היכולת לכך, את הנכונות ללמוד, להקשיב, להיות בדיאלוג רוחני אמיתי עם החברה הישראלית וכדו'- בוודאי שעדיף ללכת לעולם הישיבה. אין לנו מספיק אנשים שהולכים לכיוון זה ומוכשרים לכך. אם אתה מעריך שדווקא השרות הצבאי יאפשר לך לעשות זו – עשה את שני הדברים כאחד. במצבים בהם מתלבטים בין שני דברים טובים למדתי ממו"ר שעדיף לא להתבחשש, אלא לבחור באחד מהם לפי נטיית הלב, ואז להשקיע את כל מאמציך איך לעשות את מה שבחרת בו בצורה הטובה ביותר. זה יותר טוב מלהשקיע בהתלבטות. כל טוב

כתבות נוספות