שאל את הרב

פרנסה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 24/01/17 16:44 כו בטבת התשעז

שאלה

שלום לכבוד הרב.

בעלי עזב עבודה טובה עם ותק כי חשב שימצא עבודה עם מסכורת גבוהה יותר. מאז הוא לא מצליח, כי לא מכיר ואין לו הרבה ניסיון או כי סתם לא מתאים למנהל/או בגלל ויקוחים שאגב ממזמן כבר אין כי הוא שותק מהפחד של פיטורים. שנה וחצי בין עבודות, פרנסה לא טובה אין הצלחה בכלום..אנחנו משתלדים בחזרה בתשובה אני עם מטפחת כבר שנתיים. אבל קשה ככה אני יודעת שהכול מה' אבל קשה מאוד מרגישה כאילו אין חיים אין לנו נחת. יש לנו 2 ילדים ועוד אחת בדרך אוטוטו בעה אז זה כיפליים מדאיג.. אשמח לעזרה מה לעשות..

תשובה

שלום.
קודם כל, כל הכבוד על ההתמדה וההחזקה בתשובה ובהתחזקות. זה בכלל לא מובן מאליו, ובוודאי לא שבזמנים קשים. שכרכם הרבה מאוד.
א. צריך לדעת ולזכור ששכר מצוות הוא לא בעולם הזה. ולכן בהחלט קורה שיש מי שדווקא כשהם מתקדמים, מזדמנים להם אתגרים לא פשוטים, וזה בדיוק הניסיון שלהם, לבחון איך הם מתמודדים בתקופות קשות. ואדרבה, זה מאפשר צמיחה רוחנית, כשאדם מחזיק באמונתו ובשמירת התורה והמצוות גם כשקשה.
ב. בצד המעשי, צריך לחשוב טוב, ולהתייעץ גם אם אחרים, מה אפשר ונכון לעשות - שינוי כיוון בחיפוש, אולי לימודים, בקשת סיוע מאחרים במציאת עבודה מתאימה וכדומה. אולי גם לשקול ייעוץ מקצועי בתחום התעסוקה.
ג. לפני הכל, אחרי הכל ותוך כדי, להתפלל, להתפלל ולהתפלל על העיסוק ועל הפרנסה, ולבקש מה' שישלח את הדבר הנכון, וייתן כוחות להתמודד.
ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה.
כל טוב ובשורות טובות

כתבות נוספות