שאל את הרב

פלשתינאים ואמונה בה'

חדשות כיפה הרב שי פירון 16/04/02 18:06 ד באייר התשסב

שאלה

שלום עליך הרב!!!

יש לי 2 שאלות ממש לא קשורות אחת לשניה(בן 17):

1. איך אפשר לפתח את חוש האמונה(ידיעה שה' ותורתו הם אמת) שעליו מדבר ספר הכוזרי??

האם צריך הוכחות שכליות שהרבה פעמים לא מספקות, רגש וכו'... איך מגיעים לידיעה מוחלטת?

אני מאמין בחכמים אבל אני אישית לא מבין איך אפשר להגיע למצב של אמונה כל כך בטוחה...

2. האם הפלשתינאים לא צודקים בכך שהגענו לפה והם חיו פה ופשוט כבשנו והעפנו אותם מביתם?? הרי כאשר בנו לפה ב-48', היו פה כ-4 מיליון ערבים!!! תאר לך שהיו עכשיו כובשים אותנו ומגלים יותר מחצי מדינה מביתינו??? הרי לכאורה אין בזה שום צדק ומוסריות וטענתם שזה הוא מקומם לפנינו ורצונם להקים פה מדינה פלשתינית לגיטימים מאוד! (דרך אגב אני מאמין בצדקת דרכינו אבל אני רוצה לברר את הנקודה)

בתודה רבה רבה מראש.

תשובה

ב"ה


שלומות!

ביחס לפיתוחו של החוש האמונה, הטבוע בקרבנו, הנה הדבר תלוי בכל אחד ואחד. התמצית מצויה במאמר הפסוק: "שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה" ההתבוננות למרום פירושה שצריך לצאת מתוך עצמך ולהתבונן קדימה. לא להסתכל בראיה קטנונית שכל האופק שלה הוא המדרגה שאנו מצויים בה. יש להתרומם, להתעלות.
סגנון המבט צריך להיות ביטוי של האשיות המיוחדת של כל אחד ואחד. יש מי שחובב מאוד היסטוריה, יוכל להתחבר אל האלוקת דרך בהתבוננות בהיסטוריה. מי שחובב מדע וטבע דרך לימוד פלאי הבריאה. מי שנפשו שואפת לחויות רוחניות דרך דביקות ושירה ומי שמחפש את עומק המציאות ואת ההבנה הרוחנית - דרך לימוד מחשבת האמונה.
הכל תלוי בך, ברצונותיך, בשאיפותיך.

אפשר להגיע לאמונה. אבל - זה לא דבר קל. זה לא שמתחילים לשיר: אני מאמין ורוקדים ב"טיש". זה עמל גדול. קבלנו את כשרון האמונה ואנחנו נדרשים לפתח אותו ולחשוף אותו.
עשה מאמץ גדול ובעז"ה תראה ברכה ואור.

ב. אין שום הגיון בטענתך. נכון. הפלסיטנאים גרים פה שנים רבות. הם הגיעו לכאן מכוחה של המצוקה הלאומית שלנו. הם ניצלו את העדרותנו הכפויה מהארץ. בכל זאת, לא הפריחו את הארץ. לא גרמו לה לעלות ולהתעלות. רק גרו כאן כגרים ואורחים.

זאת ועוד - הויכוח איננו על השאלה מי גר כאן אלא על השאלה מי שולט כאן. של מי הארץ הזאת. מי הוא הריבון.
אין לנו בעיה שיגורו בארץ ערבים כל עוד הם מקבלים על עצמם את העובדה שהריבונות והבעלות היא יהודית. אי לי בעיה אם יקבלו עליהם את כל כללי גר - התושב המקובלים לנו מהתורה ומפוסקי ההלכה. לכן, אל תתבלבל בין עצם המגורים בארץ לבין השלטון עליה.


בברכה,

שי
בברכה,

שי

כתבות נוספות