שאל את הרב

פחד לאבד את האמונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 15/02/12 18:07 כב בשבט התשעב

שאלה

בס"ד

שלום רב.

לפני בערך שנה התחלתי להתחזק מאוד...

התחלתי לשמור שבת,לברך על האוכל כשאפשר(בלי שההורים שלי יראו)

ולהתפלל לפני השינה ובבוקר.

המשפחה שלי נגד כל העינין אבל אני הולכת עם האמונה שלי..הבעיה היא שהם כל הזמן אומרים שזה משהו שיעבור לי ....שאני בגיל ההתבגרות ושזה קורה להרבה ילדים ובסוף הם חוזרים בשאלה....

זה כ"כ מפחיד אותי.....הפחד לאבד את האמונה שלי! זה כל מה שיש לי!

אני צריכה את זה אני צריכה את אלוהים איתי! אז למה הם חושבים ככה?

זה גם נהיה יותר ויותר קשה כי אמא שלי אומרת לי שאני מפרידה את המשפחה בגלל שאני לא יוצאת איתם לטיולים בשבת ואני הולכת ברגל לסבתא שלי לארוחת שישי .....וגם עוד מעט יתחילו לי הבגרויות ובגלל שאני בבית ספר חילוני,יש גם מבחנים ביום ראשון ולא מתחשבים באלו ששומרים שבת...כך שזה יהיה קצת קשה ללמוד יום חמישי ומוצאי שבת...אבל למרות כל זאת אני לא רוצה להפסיק!אני רוצה להיתחזק אפילו עוד יותר !

אתה יכול להגיד לי דרכים בהם אני אוכל לעשות את זה?

תודה רבה מראש וסליחה על המגילה:]

תשובה


בס"ד
שלום רב,

אלהים נמצא עם כל מי שרוצה אותו, אף אחד לא יכול להפריד בינך ובינו.
לכן אין לך מה לפחד.

מקשים עליך בקיום המצוות (כאשר יש מבחנים ביום ראשון) לוחצים על הרגשות שלך (אמא שלך אומרת לך שאת מפרידה את המשפחה) מקילים ראש ברצינות שלך ("בגיל ההתבגרות זה קורה...") אבל אין כל סיבה שדברים כאלה יפחידו, הם לא באמת יכולים לקלקל משהו, מפני שהאמונה היא כוח פנימי והקשר עם אלוקים הוא לגמרי רוחני – הבחירה כולה שלך ואף אחד לא יכול לפגוע בה.

התפילה היא הדרך הכי נכונה בתקופה כזאת. תתפללי על כל דבר. כל פעם שקשה לך – תבקשי מד' שיעניק לך כוח להתגבר. תפילה תמיד מועילה, ובשעת צרה ומצוקה היא מועילה עוד יותר.

אני מציע לך לדבר עם אמא שלך (כרקע לשיחה את יכולה להזמין אותה לקרוא את השאלה שלך והתשובה שלי כאן).
אלו דברים שצריך לברר עם בן\בת שחוזר\ת בתשובה כדי שההורים לא יבהלו, יחיו עם הבן\בת בטבעיות ולא יהפכו את הארוע הזה למשבר משפחתי (זו בדיוק המלצה להורים שהבן שלהם יוצא בשאלה!).

תאמרי לאמך את האמת: שאת אוהבת אותה ואת המשפחה. תסבירי שאין לך שום כוונה להתנתק מהמשפחה. את והמשפחה צריכים להתיחס בהערכה ובכבוד הדדי אלו לאלו. מצד אחד לקבל את השוני לא לדחות ולא להקשות, מצד שני אף אחד לא ינסה לכפות על אחרים את דרכו.
מבחינתם זה כמו בן משפחה צמחוני שהמשפחה יכולה וצריכה להתחשב בו (זה לא אומר שכל המשפחה נהיית צמחונית) זה אומר שהוא לא אוכל בשר ודגים עם המשפחה.
יכול להיות בן משפחה שמאוד מאמין ומסור לצדק חברתי, הוא רוצה לגור בשכונת מצוקה ולעבוד שם עם האוכלוסייה. לעיתים הוא נשאר שם בשבתות וחגים – משפחה יכולה וצריכה להבין זאת ולראות זאת בשמחה.

כך גם כלפיך – את בת המשפחה, אסור לך להתנתק מהמשפחה שלך, את צריכה לעשות כל מאמץ (כמובן מבלי לעבור על ההלכה) כדי להשתתף בארועים משפחתיים. עליך להיות זהירה לכבד את כולם גם כשאינם שומרים הלכה כמוך.
הם, בני המשפחה, צריכים מצידם לאפשר לך לחיות לפי הערכים שלך. זו הדרך הנכונה והבריאה שלא להפריד את המשפחה.

כתבות נוספות