שאל את הרב

פחד ודיכאון

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 05/02/13 21:47 כה בשבט התשעג

שאלה

שלום הרב!

אני בת 16 ויש לי פחד נוראי בכל מה שקשור לרפואה. אני ישר נכנסת ל"סרטים" כשכואב לי משהו והרבה פעמים הפחד הזה גורם לי לדיכאון!

ממש ממש קשה לי עם זה וקשה לי להמשיך ככה! אמא שלי מנסה לעזור הכי הרבה שהיא יכולה אבל אני יודעת שהיא לא באמת תבין אותי . היא מציעה לי ללכת לפסיכולוגית או משהו כזה כדי לעזור לי להתגבר על הפחד ועל הדיכאון. אני לא יודעת מה לעשות . אני מפחדת ללכת ,אני לא יודת עם זה יעזור,ומה עם זה הרבה כסף? גם ככה ההורים משלמים לי על הכל.

וגם אבא שלי ממש נגד כל הדברים האלה של פסיכולוגיה וכל זה, ואני לא יודעת מה לעשות !!

בבקשה בבקשה תעזור לי !

תודה רבה לך הרב!!!

תשובה

שלום!

אמא שלך צודקת. כמו שאם הבטן כואבת בקביעות חייבים ללכת לרופא, כי אולי יש בעיה או רגישות, ולא חושבים על המחיר הכספי - כי הבריאות הכי חשובה לנו,

כך לא פחות ואפילו יותר הבריאות הנפשית שלנו. סבל אינו הגורל שלך. ה' לא ברא אותך כדי להרע לך חס ושלום, אלא רק כדי שיהיה לך טוב. ב"ה, ה' שלח בעולם שליחים טובים שיוכלו לעזור לך לפתור את הקשיים, והפסיכולוגים יודעים את עבודתם, ובעז"ה הם יהיו שליחים נאמנים.

לא צריך לחשוש מהשם "פסיכולוג". פסיכולוג הוא בסך הכל רופא, כמו שיש רופא אף-אוזן-גרון, יש גם רופא לפחדים שלנו, וזה לא אומר שאנחנו שווים פחות, כמו שמי שנשברה לו היד לא צריך להרגיש פחות. כל אחד ומה שה' שולח לו. העיקר שלא נשאר בסבל, אלא נשתמש במתנות שה' נותן לנו בעולם כדי להיטיב לנו.

בהצלחה!

כתבות נוספות