שאל את הרב

פגם הברית

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 11/07/13 22:16 ד באב התשעג

שאלה

בס"ד

לחברים מקשיבים שלום.

אני משתדל בכל כחי לעשות תשובה שלימה על פגם הברית ויש לי ניסיונות מאוד מאוד קשים שאי אפשר לתאר. [ר' נחמן כותב שמי שפגם בברית קודש אין לו תקנה!] כי פגם בחסד ותשובה זה חסד ולהיכן ישוב?

ואעפ"י כן יש תשובה ע"י צדיק גדול מאוד ובעל כח גדול מאוד שמתפלל תפילה בבחינת דין וע"י זה הס"א בולעת את התפילה ורק הצדיק האמת שמבקש עליו רחמים ורק אז חוזר ומחדש החסד ויש תשובה. [וזה במי שחטא פעם אחת!... אבל אני שהרביתי בהסתכלות על נשים גויות (כן גויות!) לא צנועות, איך אזכה לתשובה?] והכי חשוב דבר שגורם לי את הייאוש הכי הכי גדול...: [שאין לי צדיק כזה שיבקש עלי רחמים... ואין לי תקנה...] ואני נפלתי לשאול תחתיות ומתחתיו... [איך משיגים צדיק כזה?, ובלי הצדיק אין לי תקנה...] בבקשה שתתפללו עלי שאחזור בתשובה שלימה על פגם חטא זה אמן אמן אמן סלה ועד או שאני גומר את החיים לחברים מקשיבים.

תשובה

שלום!

התכלית היא להיות יהודי פשוט שעושה רצון ה'. ודאי שרצון ה' הוא לא שתיפול לעצבות ולייאוש. הרי בכל יום אנו אומרים שלוש פעמים ביום "חנון ורחום ה', ארך אפיים וגדל חסד. טוב ה' [לכל ] ורחמי על [כל ] מעשיו".

מובטחים אנו כי דלתי תשובה לא ננעלו לעולם, וודאי שכל מה שכתוב בספרים על חומרת חטא זה לא נועדו בכלל להפיל את האדם מעבודת ה'.

אני מבקש ממך שתקרא בהקדם את הספרים "משיבת נפש" ואת הספר "אשיב ממצולות" שכתב הרב יהושע שפירא שליט"א בנושא.

מה אפשר לעשות?

דע לך שצרת הדור כיום היא שרבים רבים התמכרו לתאווה, והם חסרי אונים לגמרי נגדה. רוצים להפסיק, כועסים על עצמם, מרגישים אשמים, אך לא מצליחים להפסיק.

ב"ה, לכל מחלה יש תרופה, וה' הטוב לא זרק אותנו סתם לעולם אכזר. אני ממליץ לך בהקדם להיכנס לאתר "שמור עיניך" (בקישור: http://guardyoureyes.com/heb/) ושם תמצא שיטות בדוקות ומנוסות של טובי המומחים ושל אנשים שהיו בבוץ האפל ויצאו ממנו. השיטות באתר (ובפרט תוכנית 12 הצעדים שיש לה אחוזי הצלחה גבוהים) מומלצות ביותר על ידי רבנים (הרב טברסקי שליט"א, הרב שפירא שליט"א, הרב ארז משה דורון שליט"א ועוד רבנים גדולים). לא רק שאפשר על ידי כן לצאת מהתאוות, אלא שאפשר לגלות קשר חדש לקב"ה ועולם רוחני עצום, שלווה ושקט.

אין מה להתייאש, זה לא יוביל לשום מקום. צריך להתנער, להתחזק ולקבל את זה שיש לנו בעייה - אבל אנחנו לא לבד. להאמין באמונה שלימה שה' יכול לעזור לנו, והוא שלח לנו מראש תרופות למחלות שלנו.

אם רק תרצה ותהיה אמיץ - תצליח!
בהצלחה!

כתבות נוספות