שאל את הרב

פגם ברית

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 14/03/10 16:00 כח באדר התשע

שאלה

שלום לרב,

יש לי בעיה קשה בעניין של שמירת הברית. אני יודע את חומרת העניין ומכיר כל מאמרי חז"ל בעניין, וראיתי המון תשובות שונות בעניין. אני לא רואה טלוויזיה, שומר את העניים כמעט לחלוטין, לומד בכל יום לפחות 5-6 שעות תורה, (למרות שאני לומד בכיתה י"ב בבית ספר חולני ***חילוני) אני בתהליך של תשובה כמעט ארבע שנים. למרות שקראתי את התשובות שניתנו כאן לכמה שואלים באותו נושא שלי, בכל זאת ברצוני לפנות בבקשה לסיוע, שכן, הבעיה שלי היא שונה.

כשאני ער, אני אינני פוגם בברית ואף שלפעמים אני לבד בבית ויש יצה"ר עצום שבוער כמו אש וכו' וכו' ואין צורך להאריך... למרות כל הנ"ל, אני עומד בפיתויי ואינני פוגם. כנ"ל כשאני בשירותים או במקלחת, על אף היצר אני מחזיק מעמד ובאופנים הנ"ל אינני פוגם. אני מכניס מחשבות של יראת ה' ופחד ומזכיר לעצמי חומרת המעשה.. וברוך השם מתגבר.

הבעיה הקשה יותר היא בלילה: אני הולך לישון בלבוש מלא, לומד תורה בסמוך לשינה תמיד!!! קורא ק"ש שעל המיטה במלואה ובכוונה, מבקש מהשם שיעזור, אך תמיד קורה לי אחת לכמה ימים שאני מתעוררבמצע הלילה, ועולה במחשבתי שאין בכך עבירה. אני לא ערני ומשום מה נדמה לי שכעת מותר לפגום בברית. אני לא יודע להסביר בדיוק איך זה קורה אך פשוט אני שוכח את האיסור שבעניין ופוגם במעשה ממש, בלי להיות מודע לחומרת העניין. זה כמו אונס גמור, שכן אין לי שליטה על עצמי אני לא בהכרה מליאה כשאני מתעורר באמצע הלילה. מה ביכולתי לעשות?? אני נואש. עד שסוף סוף התכ=גברתי על היצה"ר בעודי ער, הוא תוקף אותי ומעיר אותי באמצע השינה כדי לפגום. ניסיתי המון עצות וסגולות ודבר לא עזר. בבקשה עזרו לי!!!

תשובה

שלום.


שלום עליך אחי היקר .
אשריך ואשרי חלקיך את ממש צדיק!!

אל תתיאש !!
זה סוד ההצלחה .
אל תכנס למתח נפשי ועצבות כי זה החטא היותר חמור.!!!



תמשיך להתמודד . ושוב אל תתיאש גם אם יש נפילה מיד אח"כ יש קימה- בקומה זקופה ובעוצמה.

הכוח הזה שקיים בך הוא כוח חיובי עצום מאין כמותו זה כוח של חיים. ואתה צריך לנסות לנתב אותו לעשייה חוץ מהלימודים.

תעסוק הרבה בספורט על סוגיו השונים כולל אומניות לחימה .

חזק ואמץ,


עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות