שאל את הרב

עשה לך רב, ושאלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 13/10/11 21:03 טו בתשרי התשעב

שאלה

בס"ד

שלום הרב וחג שמח,

1) איך אני עושה לעצמי רב? נכון רב שמזכיר מלאך ה' צבקות וכו'

אבל הרבנים הללו (שאני לדוגמא חושב שרוצה ללכת על פיהם) הם רבנים שהם כללים (רבני ערים וכו') אבל אני צריך להיות איתם גם בקשר ולא נראה לי שזה יצא לפעול ממש, כי לא תמיד יענו לי מתי שאתקשר וכו'

2) אם יש מכתב לדוגמא שקיבלנו לבית ואני יודע שאחד מההורים זה מפריע לו המכתב הזה אם הוא יראה אותו הוא יצטער, אבל המכתב מיועד לבן אדם אחד שקשור להורה השני, וההורה השני בינתיים לא נמצא, האם אני יכול לקחת את המכתב הזה ולהחביא אותו אצלי עד שההורה השני יבוא אף על פי שאינו שייך לי?

תודה רבה הרב וחג שמח!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

"עשה לך רב" זהו ענין מורכב.
מצד אחד, צריך שיהיה לך רב גדול שאתה הולך בדרכו (כמו הרב אליהו ז"ל או הרב עובדיה יבדל"א) למרות שאינך יכול להתיעץ אתו בכל ענין.
מצד שני צריך להתקרב אל רב פחות מפורסם ופחות עסוק - רב שהוא בעצמו אחד מתלמידיו של הרב הגדול הנ"ל - אתו אתה מתיעץ ככל הנדרש.

לגבי המכתב - במקרה רגיל, נראה שיש מקום להסתיר את המכתב משום שלום בית.
אבל, בדרך כלל (אפשר שגם במקרה שלך) המציאות יותר מורכבת, מי שמבקש להסתיר את המכתב עלול להשפיע בכך על הדברים - אולי אף להזיק בדרך כלשהי לאחד הצדדים. לכן צריך להכיר את הנושא באופן מדוייק, רק אז לפסוק.
כאן אנחנו חוזרים לשאלה הראשונה שלך - גם לענין זה עליך לעשות לך רב שתוכל להתיעץ אתו, לספר לו בפרוט את כל הענין ולקבל ממנו פסיקה ראויה.

כתבות נוספות