שאל את הרב

עם נבחר = גזע ארי?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/01/02 09:42 טז בשבט התשסב

שאלה

מה ההבדל בין עם סגולה לבין הגזע הארי?

(שתי תפיסות מתנשאות).

תשובה

בס"ד

שלום

כדאי לשים לב לאמת ולא למילים שמסוגלות להטעות.

מי שהיה מומחה שימוש מוטעה במילים היה גבלס - אמן הפירסום ויחסי הציבור. בזמנו הוא היה מצליחן מספר אחת - היום הוא נחשב לטיפוס מאוס, ולכן כדאי להתיחס לעובדות ולא למילים שלפעמים חסרות המשמעות.

[הגזע הארי] - הוא גזע שרמס את הכל כפי שראינו כולנו במחנות השמדה, בהריגת מליונים של אנשים נשים וילדים בלי שום סנטימנטים כאילו הם חיות או עופות ודגים (טעות - פחות מבעלי חיים)

[עם סגולה] – הוא עם שלא הקים עד היום שום מחנה השמדה ולא רצח ביריות אנשים לתוך קבריהם בשום שלב בהיסטוריה – גם כשהיה לו את הכח לעשות זאת.

עם ישראל הוא העם שלימד את כל העולם שאדם נברא בצלם, ושצריך לשחרר עבדים ולהתיחס לפועל המסכן באנושיות ["ביומו תתן שכרו"] ועוד תרי"ג מצוות שרובם הגדול הוא פירוש של ["ואהבת לרעך כמוך".

לא לחינם הודפס התנ"ך במליארדים של עותקים, תורגם למאות שפות, יותר מכל ספר אחר בעולם. כי זה ה"ספר" שהיה ה"בית ספר" של העולם להיות יותר ויותר אנושי.

יש נסיון מתמיד ומתמשך של כמה מעמי אירופה לשוות למעשי עם ישראל אופי גזעני אם אפיונים נאצים הכל מתוך כוונה להשלים את ההסתה של גבלס וחבר מרעיו שאנחנו ה"שטן האנושי" (בלשון האיסלם - השטן הקטן) או שייכים איליו או מתנהגים כמעשיו, ולכן כל מעשיהם שסייעו לרצח היו בדיעבד מוצדקים.


ההסתה של היום באה לנקות את אירופה משותפות סמויה או גלויה למעשה. הם אולי לא אומרים את מה שגבלס אמר אבל הם הולכים במפורש באותו כיון.

"שרון דומה לגבלס" היתה כותרת אחד מהעיתונים היותר מפורסמים בדנמרק. והכתבה היתה מאוד משכנעת. אבל,, כאן ההבדל בין מילים ותמונות יפות ומרשימות, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו [כמה מחנות השמדה הקים שרון וכמה התנועה הנאצית?

כמה רכבות מוות?

כמה באבי יאר?

התשובה תהיה: אפס. ]

גם אם יש להם ביקורת על מעשה זה או אחר, גם אם יש להם ביקרת על הכיבוש, עדין יש מרחק של שנות אור בין מעשה שרון למעשה הנאצים.

כל זה בכלל לא מפריע להם להשוות את שרון לנאצים ויש להם סיבה טובה לכך.

המצפון שלהם מציק להם מאוד על מה שהם עזרו לנאצים במעשה או בשתיקה. הם מרפאים את שברם על ידי הטלת מומים בנו, וזהו ההמשך ישיר של ההסתה הנאצית.

הבעיה היא שגם בנו יש אנשים הנמשכים משום מה אחרי המהלך הזה שהוא יותר גרוע מהכחשת השואה.
שם אומרים לא היתה שואה וכאן אומרים "היה מוצדק" או "לא נורא", או "גם אתם כמוהם אז תשתקו".

כואב לי לכתוב תשובה שכזאת על שאלה כזאת, לדעתי את צריכה לעשות חשבון נפש איך נסחפת לחשוב שיש איזו שהיא השוואה בניהם.

אם תשאלי אותי סתם על כך שיש בתורה איזו התנשאות, הייתי עונה ביתר נחת רוח. אבל ההשואה הזאת פשוט מכאיבה מאוד ואני מקווה שלא זו היתה כוונתך כיון שהיא רק מרחיקה.


בהצלחה

כתבות נוספות