שאל את הרב

עזרה

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 24/11/11 18:34 כז בחשון התשעב

שאלה

כבוד הרב, אני לא יודע אם למישהו יש כלים להתמודד עם השאלה שלי או לא. אני כבר יותר משנה לצערי הרב מאד מאד מוציא ש"ז לבטלה בתדירות גבוה. אני ממש ממש רוצה להפסיק עם זה ופשוט לא מצליח, במהלך השנה האחרונה ניסיתי בהמון דרכים להשתלט על היצר. החל בלימוד תורה שעות אין ספור ובשינוי דרך החיים שלי לחלוטין. ב"ה התחלתי להתחבר יותר ללימוד, וזה מושך מאד את תשומת הלב של חברי שמפרגנים לי מאד על היותי "צדיק" ולא יודעים מה אני באמת. באמת שחוץ מהחטא הזה שום דבר בחיי לא היה לי קשה יותר מזה, ב"ה גם לפני שנפלתי בפעם הראשונה התחזקתי מאד ברוחניות וגם עכשיו אני ממשיך להתחזק, אבל כל הגדול מחבירו יצרו גדול המנו ועכשיו היצר רק מתחזק וזה מתבטא בהמון רבדים שלא ראוי לפרטם. בתום שנה של נפילות, מצאתי את עצמי סוגר שנה עם המון חטאים מאחורי, המון חזרות בתשובה שלאחריהם נפלתי שוב ושוב והחלטתי שאני שם לזה סוף, אני רק חייב להדגיש שאני שומר נגיעה ושומר על העיינים כל עוד אני בשליטה עצמית, ולפעמים היצר פשוט נופל עלי, אני פתאום מנסה חזק מאד לתפוס גירויים מהסביבה ולחפש איך להלהיט את היצר הארור הזה. אני כבר לא מצליח לחשוב על פתרון אחר חוץ מלמות. ולכן אני כותב את כל המכתב הזה מתוך סערת רגשות עזה. המקום היחידי שבו אני מרגיש שאני יכול לכתוב זה בצורה אנונימית כזאת, כי החברים, המשפחה, החניכים בסניף והר"מים מכירים אותי בתור צדיק ונחמד, והם לא יקבלו אותי בתור מסכן כזה. אני חושב שאני חייב לבזבז את כל הכסף שעבדתי עליו בקיץ על איזה יעוץ פסיכולוגי ארוך ומורכב, כי אני לא מסוגל להתמודד עם זה לבד. כבוד הרב, האם אתה יודע מה ניתן לעשות במצב כזה?

אל דאגה, אני עדיין לא התייאשתי (אע"פ שזה נשמע שכן) .

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

אתה סופר את הנפילות אבל הקב"ה סופר כמה פעמים קמת, וזה מה שקובע!!

אמנם היצר עובד בצורה אינטנסיבית ויצירתית, לא מתעייף לרגע, פסגת שאיפותיו היא שהאדם יתיאש מלהתמודד ואז היצר לא צריך לעבוד, האדם מפיל את עצמו מדחי אל דחי, והיצר יושב ומתענג...

אבל כאשר אדם משתדל לא ליפול, ואם נפל מיד מתעודד, ולא לוקח את הפרווילגיה להתבחבש בעצמו אז הוא עבד ה' באמת.

כמובן אנחנו שואפים שלא יהיו נפילות, זה דבר שיכול לקרה, אבל העיקר לקום ולא להתעסק יותר מדי עם העבר, בזמן הזה ובאנרגיות האלה אפשר לרוץ קדימה.

אתה צריך לדעת שאתה לא לבד במערכה הזו, רבים הם המתמודדים עם זה, ואתה צריך להיות שייך לאלה שמחזיקים עמדה ולא זורמים עם היאוש.


יש ערך גדול מאוד לכל המעשים שאתה עושה, ללימוד לתפילות, אל תגרע מכל זה כלום, דברי תורה לא מקבלים טומאה ויש להם ערך גדול להצטרף לטהרת נפשך, ולבסוף תתגבד על כל הקמים עליך,

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות