שאל את הרב

עונת הרחצה - מעורב ולא צנוע

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 08/05/16 11:12 ל בניסן התשעו

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה,

כעת אנו נכנסים לתקופת עונת הרחצה ואני הייתי מספר פעמים בבריכה מעורבת ובים מעורב וראיתי בבריכה נערות עם בגד ים לא צנוע בעליל שבקושי מכסה משהו. בים ראיתי ילדים לא לבושים ואמרתי לעצמי שזה לא צנוע וצריך לעשות עם זה משהו. איך אני יכול להימנע מדברים כאלה וגם לעזור לאנשים הללו?

תודה רבה

תשובה

שלום
כל הכבוד על הרצון לתקן.
א. צריך לדעת שהדבר הזה הוא נורא ואיום. קודם, כי הוא פשוט אסור לפי ההלכה, ובנוסף, כי זה חורט בנפש רשמים, שמאוד קשה אחר כך להסיר אותם. וזה מקשה, גם על היכולת לעבוד את ה' בטהרה, גם על היכולת ללמוד תורה ולהיות קשור לדברים שבקדושה, וגם בעתיד על היכולת לבנות בית בצורה טובה ונכונה. כמובן, תמיד יש אפשרות לתיקון, אבל זה בהחלט מקשה מאוד.
לכן, דבר ראשון שצריך לעשות כדי לתקן את המצב, זה פשוט להחליט שמפסיקים ללכת למקום אסורים שכאלה.
ב. הרצון לעזור לאנשים האומללים הללו הוא מבורך.
קודם כל, צריך להתפלל על האנשים האלה, יחד עם כל שאר עם ישראל, ובמיוחד לכוון על כך בברכת 'חונן הדעת' שה' יאיר את עיניהם, ובברכת 'השיבנו' שיזכו לשוב בתשובה שלימה, ובברכת 'סלח לנו' שה' יסלח להם ולכל עם ישראל. אפשר ורצוי להוסיף על כך גם תפילות בנוסח אישי ב'שמע קולנו' או לפני 'יהיו לרצון'.
בשלב שני, ככל שאדם דואג לכך שהוא בעצמו יגדל ויחיה בטהרה וקדושה, זה גם משפיע על הסביבה שלו, וגם מאפשר לו בעתיד, לאחר שיתגדל בקדושה, במידות, ביראת שמים ובתורה, להשפיע טוב על עם ישראל.
בהצלחה רבה

כתבות נוספות