שאל את הרב

ספרי לימוד בישיבה תיכונית שאסורים על פי הלכה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 26/10/02 19:09 כ בחשון התשסג

שאלה

שבוע טוב הרב,

לאחרונה התעורר בכתתנו ויכוח בעיקבות בעיות בחומר הלימוד.

בעיקבות תלונה על ספרי הביולוגיה שבהם חלק מהתהליכים נבדקים מנקודת מבט אבולוציונית, התעוררו כמה תלמידים להתלונן גם על ספרי סיפרות.

בתחום זה הבעיה קשה יותר כי עם האבולוציה אפשר ואף צריך להתמודד (דברי ראש הישיבה) אבל מה שייך להתמודד עם ספרים שמכילים תוכן מיני, לא נסתר ולא מרומז אלא גלוי? איך זה שלומדים בישיבה תיכונית חומר כזה?

שאלה יותר קריטית, החומר הזה הוא לבגרות, אבל ברור שאם מניחים על מאזניים את טוהר הנפש מול הצלחה בבגרות, ברור שיותר חשוב לשמור על הטהרה, מה עושים? יש לציין שמדובר במיקצוע חובה לבגרות, ולדברי המורה החומר הזה שנבחר הוא הרע במיעוטו ביחס לאפשרויות האחרות.

אז מה עושים?

בעיה נוספת שהתעוררה בעקבות הויכוח עם המורה, הוא טען, "מי שלא רוצה ללמוד כאלה דברים מה הוא עושה בישיבה תיכונית שילך לישיבה חרדית!".

מדבריו משתמע שהחרדים חייבים בטהרת המחשבה יותר מהדתיים לאומיים וזה לא יעלה על הדעת. הבעיה שהמורה הזה מוחזק כתלמיד חכם גדול, וזה יצר, אני לא רוצה להיסחף עד כדי המילה משבר, אבל בהחלט זה עורר שוב את השאלה בקשר לנכונות דרכינו. אם המחנכים אומרים שאנחנו חייבים פחות מהחרדים, אז התלמידים יטענו שאין זה כך?

אשמח לשמוע את תשובת הרב.

שבוע טוב.

תשובה

בס"ד

ברור שאם מניחים על מאזניים את טוהר הנפש מול הצלחה בבגרות, ברור שיותר חשוב לשמור על הטהרה. לכן לא ללמוד מספרים שמכילים דברי שקר - מיניות - כפירה וכד'.
אין שום מצוה ללכת אחרי ההבל!!
פשוט - לא ללמוד!!
תעשו הפגנה!!
תמחו!!

אמרו לאותו מורה כי גם בישיבות התיכוניות אנחנו מחויבים לשולחן ערוך.

אנא, תראו למורה הזה את התשובה הזו. ואימרו לו שיש רב שחושב שהוא לא ראוי ללמד בישיבה תיכונית!!!

בבקשה מכם.

בהצלחה.

כתבות נוספות