שאל את הרב

ספק לגבי בעלי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/12/05 23:12 ט בכסלו התשסו

שאלה

בס"ד

מה עליי לעשות אם אני מרגישה שבעלי לא כתמול שלשום אני חשה שיש לו אישה אחרת על פניי, מה עליי לעשות למרות שדברתי עימו והוא מכחיש בכל תוקף אבל אני חשה זאת מאד חזק...............

ניצה

תשובה

שלום וברכה
זו שאלה עדינה מאוד מאוד, כיוון שטעות לכל כיוון יכולה להיות טעות קריטית.
העובדה שפני בעלך אינם כתמול שלשום יכולה להיות בשל קשת ענקית של סיבות – למן העובדה שח"ו הוא נתן עיניו באחרת, דרך העובדה שיש לו קשיים שאין מי שיאזין להם כי אולי את עסוקה בחשדנות ועד לאפשרות שפנייך שלך אינם כתמול שלשום והוא מגיב להם, ועוד אלף סיבות אחרות שחלקן כלל לא תלויות לא בו ולא בך.
מה אפוא עושים?
עולם ההלכה יצר דרך מופלאה במצבי ספק – להניח את ההנחה האחרונה הוודאית. ההנחה האחרונה הוודאית לך היא שהתחתנתם כי רציתם האחד בשני, ועל כן טוב יהיה כי תניחי כי זה עדיין קיים. אין זאת אומרת שבטוח שזה נכון, אולי זאת ההנחה היותר נכונה לעשות, ולנסות למצוא את הסיבות האחרות שפניו אינן כתמול שלשום. אמנם, יש כאן סיכוי מסוים שתפלי בפח ותהיי מנוצלת, אולם הסיכוי ליפול בפח לכיוון ההפוך הוא חמור לא פחות, ועל כן טוב לו לאדם לקחת את הסיכון שהוא מנוצל, ולהניח הנחות טובות על בעלך. לאחר שתניחי הנחות אלה נסי להוריד מעליו את העול הכבד שאולי רובץ עליו ובשל כך הוא נוהג כך, ותבחני האם אהבתו מתעוררת שוב והוא אף נוטל אחריות על עצמו לענג אותך ולעשות לך את מה שאת מצפה שבעל ייעשה ביחס הטוב וכן שבין איש ואשתו. רק אם ח"ו יתברר לך שהכל מפלה – תפעלי אחרת לגמרי, אבל אני מברך ומקווה שלא כך הם פני הדברים.

כל טוב ובהצלחה. אם תזדקקי לעזרה -שובי

כתבות נוספות