שאל את הרב

נשים

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 13/05/11 15:57 ט באייר התשעא

שאלה

שלום רב,

נמאס כל הזמן מגינים ומשבחים את הנשים.

וכל הזמן המשפט הזדוני הזה "נשים רוחניות יותר מגברים", מרחף כמו שקר ברור כשמש, כאילו כל הנשים כולן לא משנה מה - רוחניות יותר.

מה שאני עברתי איתן.....

וכל הזמן מגינים עליהן ומשבחים אותן והכל, והכל שקר שקרי לגמרי. המון נשים דחו אותי על שטויות, על דברים לא נכונים ועל חיצוניות,

ללא שום הזדמנות לדבר או לדון על כלום,

ישר חתכו בלי הסברים.

והמון נשים בעבודה יודעות להיות אכזריות וחסרות רחמים, גם כמו שאמרתי על זוגיות,

להתייחס אליך כמו זר לגמרי.

ואם משהו מפריע להן לא אומרות כלום, ואני אמור כל הזמן לנחש, ואם לא מנחש אז ביי ביי. זה היחס!

אז שמישהו יסביר לי לשם שינוי , מה בכלל,

אם אפילו קצת, רוחני בנשים???

אולי אני לא מבין בכלל את המושג רוחני אז.

וכמה נשים הולכות, בכוונה, לא צנועות? ומספיק לטעון שחטא הברית זה בא מאיתנו, זה שקר! היצר מתחיל בדרך כלל לפעול מכשמתחילים לראות גירויים, גם בלי שמחפשים את זה, גם אם לא רוצים בכלל לחטוא, זה לא משהו שמתעורר בלי כלום.

ונראה מי יעיז להגיד משהו על הלבוש, מה הן יעשו לו. וגם אם נגיד, בכלל יקשיבו?? ומי יותר מבייש בציבור יותר מנשים?? כלומר,

כמה פעמים ראיתי שנשים מלבינות פנים ברבים שזה נוראי! באוטובוסים ובמקומות צבוריים, בלי טיפת מעצור ומחשבה.

שופטות, מרכלות והורסות בלי שהמצפון אפילו יגרד קצת.

וזה רק על קצה המזלג, מה שסיפרתי, יש עוד ועוד ועוד. ובחיים שלי לא הרגשתי רע יותר מ-עם נשים, ולא זה לא אומר שאני צריך לעבור לגברים, כי לצערי לא בחרתי את המשיכה המינית שלי, כמו גם את היותי בעולם הזה.

אז בבקשה שמישהו יסביר לי,

תודה

תשובה

ב"ה,

שלום,

כל הגדרה מעין זו שהבאת, לא מתיחסת למציאות שרואים בעיני אדם אלא לתכונה פנימת, סגולה, או בסגנון ימנו - כשרון, שלא בהכרח מתגלה אצל כל אדם.
גם מי שנגדיר אותו כבעל כשרון מוסיקלי אם לא ילמד ויתאמן לא יהיה שום ערך לכשרון שלו,

כך גם בענין זה, האישה היא יותר אלוקית כלומר בתשתית הנפש היא יותר קרובה לקב"ה, אך אם תזניח תכונה זו ולא תפתח אותה יכולים לצוץ תכונות רעות מאוד.

אפשר לראות תכונה זו, כאשר אדם מאוד רוחני שלמד ועסק ברוחניות שנים רבות, והוא נשוי לאשה שלא למדה כל כך ולא השקיעה כמוהו, ואף על פי כן הם מוצאים שפה משותפת חיים משותפים שמחה ביחד, ולא מרגיש שיש כאן פער רוחני כי לאשה יש קרבה רוחנית טיבעית.

כך גם במושג סגולת ישראל, שמתיחס לכל אחד מישראל ולא רק לנשים, אם אדם לא ישקיע ויפתח היא תשאר גולמית, ולפעמים אדם יכול להיות רשע.

בקיצור, יש תכונות גולמיות ויש את המציאות ולא תמיד הם תואמים.

אבל זה לא העיקר, הכי חשוב הוא לא לנסות לשנות את כל עולם הנשים, אלא לחפש לך רק אישה אחת טובה שתוכלו לבנות יחד את גן העדן שלכם, ומחלון ביתכם תוכל להסתכל על כל העולם בעין פחות בקורתית ומצליפה.

רק אני חושש מדבר אחד, שאם כך אתה רואה את פני הדברים, אז גם כשתמצא אישה טובה רוחנית מוסרית ועדינה, ותחייה איתה בשמחה, ויום אחד יתחילו להווצר חילוקי דעות וויכוחים ביניכם, אז יצוצו לך כל ההגדרות המכלילות האלה שכתבת כאן, ותאמר או תחשוב בלב : כן גם את כמו כל הנשים האלה....אני מכיר את כל הג´יפה הזאת...
וגם גן העדן שלך יהרס וחבל,

לכן אני מציע לך להתחיל להתנקות מהעין הבקורתית והמכלילה, לטובתך.

בברכה,

דני ארגמן




כתבות נוספות