שאל את הרב

נושא של אמונה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/10/05 17:37 כב בתשרי התשסו

שאלה

לפני כשנה קרה לי משהו מאוד משמעותי בחיים, הייתי אמורה להתחתן וכארבעה חודשים לפני החתונה, בוטלה החתונה, ואני והארוס שלי ניפרדנו.

מאז נידמה לי שחיי רק הולכים ומדרדים בכל התחומים הקיימים בחיים, בנושאי עבודה, כסף, משפחה וכו'

ואני שואלת, איך אדם אמור לשמור על אמונה במצב כזה, אני אמנם לא דתיה, אך אני מאוד מאמינה ומשתדלת לשמור על מסורת ומצוות.

אני מרגישה שנינטשתי ואין עלי השגחה מלמעלה יותר. מצד אחד, מאז ומתמיד הייתי בתהליך התחזקות מבחינת אמונה ומצד שני בשנה האחרונה יש רגעים שבהם אני מוצאת את עצמי מפקפקת.

עוד נקודה, שאולי אתם לא ממש מתעסקים בה, אך אני רוצה לספר זאת בכל זאת.

לפני יותר משמונה שנים נפטר אבי, ואולי זה ישמע מוזר,אך מאז לא הייתי מעולם לבד, תמיד הוא היה איתי,תמיד חשתי אותו בסביבתי, בזמנים טובים הרגשתי את שימחתו בשימחתי ובזמנים לא טובים הרגשתי איך הוא מנסה ליטול חלק מכאבי. ובשנה האחרונה הנוראית הזאת שעברתי, אני לא מרגישה אותו יותר, זה אולי פסיכולוגי, או לא יודעת מגדירים את זה, אך אני מרגישה לבד גם מהבחינה הזאת, שוב תחושה קשה של נטישה.

אודה לך מאוד על דעתך בעיניין

תשובה

שלום וברכה
מאוד כואב לקרוא את דברייך, וההזדהות עם הכאב היא גדולה מאוד. אני מאוד מקווה שתמצאי נחמה.
בשל העובדה שאנו בני אדם הגרים ב"ארץ" ואילו ריבונו של עולם הוא מלך מלכי המלכים, אין אנו יודעים תמיד מהי מגמתו ומפני בא באים על האדם דברים. קורה לעיתים בחיים שנראה שהכל "סוגר" עלינו ואנו נופלים מדחי אל דחי, אך אין לנו נביא שיאמר לנו מה הסיבות שהדבר הזה קרה, ומה אנו צריכים לעשות.
מה אפוא אנו עושים ? אנו מאמינים כי צרות הבאות על האדם באות לחלץ ממנו משהו. הן מיודעות לגרום לו להיות אחר, להיות טוב יותר, לתקן דבר מה בעולם. כך אנו מבארים את המדרש המלמד כי אמותינו הקדושות היו עקרות כי הקב"ה רצה את תפילתן. אין הכוונה שהוא היה זקוק לתפילה שלהן, כי אם שהתפילה שלהם על הצרות חילצה מתוכן כוחות נפש מיוחדים, שלא באו לידי ביטוי קודם לכן.

אני מאמין כי בשעה שאדם מנסה לקחת את הצרות שלו ולבנות איתן משהו חדש, הוא מתחזק בכוחותיו, ואז האמונה לא זו בלבד שלא נוטשת אותו, אלא דווקא מכוח אמונתו הוא מוצא בעצמו כוחות חדשים להתחזק ולהתקדם.
אני מאוד מקווה שתמצאי אותם, ואז יתהפכו חייך לטובה.

אני לא יודע להסביר את תחושת הקשר עם האב לאחר שהוא נפטר, ומפני מה הדבר לפעמים חודל. אנו מאמינים כי קרובינו מביטים עלינו מלמעלה, אולם גם כאן אין אנו יודעים את הסוד המופלא של הקשר בינינו ובינם לאחר פטירתם.

כל טוב ומצאי שלום

כתבות נוספות