שאל את הרב

נגיעה בנים-דחווווווף!!

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 28/04/10 00:08 יד באייר התשע

שאלה

שלום רב,רציתי לשאול שאלה שממש מפריעה לי..איסור נגיעה..כן אני ברור מבינה למה ועל מה זה אבל לפעמים כשיש לנו וויכוחים למה צריך לשמור נגיעה אני לא מצליחה לשכנע את הבנים למה צריך,כי כן בנות זה יותר קל להסביר יש יותר הבנה ודברים שלבנים אי אפשר להסביר,ולבנים וגם אין מה!!אז בעצם זאת השאלה שלי למה בנים צריכים לשמור נגיעה?? מזה עושה להם בנשמה מזה מקלל חוץ מזה?? יש דברים שאני בתור בת לא יכולה להגיד אז רק רציתי לשאול מה בתור בת אני כן יכולה להגיד?? תודה רבה ממשש !

תשובה

בס"ד
שלום רב,
בנות מטבען מסוגלות להקשיב הרבה יותר לרגשות שלהם. רוב הבנים מתעלמים מהרגש, לכן הם צריכים יותר הסברים שכליים.
הצניעות היא רגש טבעי בריא.
האפשרות לגעת במישהו קשורה בתחושת קרבה. היא צריכה להמתין עד שבני זוג יתחתנו ואז הקרבה תהיה רק של שניהם ובתוכה גם המגע העדין.
גם לבנים יש אפשרות להרגיש את הדברים הללו אבל רוב הבנים מתעלמים מרגשות ולא נותנים לעצמם להקשיב לרגשות העדינים שפועלים בתוכם (לכן בנים פחות בוכים).

ההסבר השכלי שצריך לתת לבנים מורכב משני חלקים:
1. התורה אומרת שהדבר אסור. אדם דתי צריך לקיים מצוות גם כאשר אינו מבין.
2. המגע - כל מגע, גם במשחק, מעורר את היצר. אמנם היצר שבינו לבינה הוא ביסודו יצר בריא וטוב אבל רק בתוך חיי נישואין. כאשר בנים ובנות משחקים ותוך כדי כך נוגעים אלו באלו, הם מעוררים שוב ושוב יצרים. ליצר שהתעורר אין פתרון לכן הוא מזיק בדמיונות שונים שמתעוררים או במתח רגשי שנשאר ללא פתרון.

כתבות נוספות