שאל את הרב

מתבלטת עם להמשיך קשר טוב של ידידים..

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 20/05/07 19:27 ג בסיון התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב..

אני נערה בת 14 אני נמצאת במסגרת בני עקיבא בזמן האחרון אמרו לי שהשתנתי -פעם ההיתי חזקה בצד הרוחני ומנהיגה את הכיתה בדרך הזאת כיום אני באמצע. חברות שלי אומרות שהשתנתי כי נכנסתי לבני עקיבא ויש כאלה שאומרות שלא..

אני חושבת שזה לא המניע נראה לי שהמניע הוא זה שהכרתי אחד מן הסניף ואני אוהבת אותו והוא אותי אנחנו לא חברים..

כשנכנסתי לתנועה קיבלתי על עצמי לשמור נגיעה בגלל שהתנועה מעורבת כשהכרתי את אותו אחד הוא לא שמר נגיעה ואז חיזקתי אותו ואמרתי לו למה צריך לשמור נגיעה והוא גם שומר ושנינו מרוצים..

יש באנטרנט אתר שקוראים לו "שין" שהוא אתר להכרויות ותמיד אנהי והוא הגבנו אחד לשני בכינויים "נסיך שלי" "נסיכה שלי" "חולה עלייך" וכדומה.. ביום שישי האחרון אמרו לי שאסור לקרוא לו בכינויים כאלה כהם כמו נגעיה ולכן סגרתי את השין ובאיסי אנחנו בקושי מדברים ועד שאנחנו מדברים זה גג שעה ורק בשבתות אנחנו מתראים ובימים רגילים כמעט ולא..

המדריכה שלי וחברה שלי אומרות לי להפסיק את הקשר איתו אבל אני לא יכולה להפסיק אני באמת אוהבת אותו אבל מצד שני אני רוצה ללכת על פי התורה וגם הוא כי שנה הבאה הוא עובר לפנימיה חזקה מאוד בצד הרוחני ואני יודעת שאם אני יגיד לו את זה וננתק את הקשר אני יפגע בו וגם בי מה עלי לעשות ?

לנתק את הקשר או להמשיך את הקשר?

האם הידידות הזאת היא בסדר לפי ההלכה?

אני רוצה לדעת את כל הקשור לעניין הזה הוא מפריע לי מאוד..

בגלל זה אני במתח נפשי עצום!!

תודה רבה לך...

וערב טוב..

א'

תשובה

בס"ד

שלום,

יש כמה דברים בשאלה שלך שממש קופצות מול העניים כשקוראים מה שכתבת.
הדבר הראשון הוא זה שאת מייחסת המון חשיבות למה שהחברות שלך אומרות. זה נכון שהחברות משפיעות, אבל הם לא צריכות לקבוע לך אם את השתנית או לא. וזה קשור לשאלתך כיוון שעכשיו הדימוי שלך בעני עצמך הוא לא כאחת חזקה בצד הרוחני-כלשונך. ולכן, את צריכה להגיד לעצמך יופי, אני מתקדמת! לא נשברתי...

[דבר שני], יכול להיות שהמניע שהשתנית קשור לזה שהכרת מישהו מהסניף, אבל זה לא נראה לי העיקר. זה גיל שבו האדם בונה את האישיות שלו, וברור שהוא אמור להשתנות -להתבגר...

ובקשר לשאלתך...כל הכבוד ויישר כח על שהחלטת לשמור נגיעה, ידוע הדבר הוא שזה קשה מאוד. זה שחיזקת את הבחור מהסניף, זה לא אומר שזה רצון ה'. אם כי נראה על פניו-למה שלא נמשיך את הקשר, אנחנו מתחזקים אחד מהשני, אני עוזרת לו בעיקר וכו', אבל דעי לך, שזה ממש לא כך! לקשר בגיל מוקדם יש השפעות מרחיקות לכת על האדם. הוא לא יוכל לבנות את ביתו בבוא הזמן בעזרתו יתברך מתוך שלימות אמיתית, כי הרי הקשר נפגם ולא היה טהור לפני זה. על כל אחד ואחת לבנות את אישיותו באופן עצמאי, ורק אח"כ אפשר להתאחד (מה גם, שלא בטוח שזה אכן האחד המיועד לך)!את עדיין אינך בשלה דיו כדי להחליט זהו! זה החתן שלי. צריך לבנות את האישיות, להתקדם ברוחניות, ורק אח"כ, אחרי שכבר בנויים מבחינה אישית ורוחנית, להקים בית. ולכן, הקשר שלכם הוא לא טוב. נכון, כיף לך איתו, את יכולה לדבר איתו הוא מבין אותך והכל טוב ויפה, אבל האם זה אמיתי? או אולי זה סתם בשביל הפוזה (בכל הכנות...)?
זה שהוא עובר לפנימיה יעזור לך להתגבר לא לדבר איתו ולא להיות איתו בקשר, הוא יתחזק שם בעזרת ה', ילמד תורה ויתפתח, וזה יהיה התחליף שלו לכל החיזוקים ממך. שם הוא יוכל לעבוד את ה' בשמחה ובאמת, מתוך אמונה, ולא לחשוב כל היום על בנות... ואת תתחזקי גם בעזרת ה', ואם זה זה, אז בעיתו ובזמנו זה יבוא בעזרת ה' יתברך! לא צריך לדאוג מה יהיה בעוד כך וכך שנים! יש פה גם את מידת הבטחון בה'. זה אמונה בה' יתברך, וודאי הוא שאת מסוגלת לעמוד בכך, כי הבורא יתברך לא מביא ייסורים ונסיונות לאדם, אלא אם הוא יכול לעמוד בזה, ואת בנאדם מיוחד, שה' יתברך נתן לך נסיון קשה ומיוחד, והוא מאמין בך, וחושב שיש לך את הכוחות להתמודד עם זה!

שאלת גם האם הידידות היא בסדר- דעי לך שאין ממש הבדל לפי ההלכה בין ידידות לחברות, זה רק מושג בין זמננו... אבל כל קשר עם בנים שלא למטרת נישואים הוא אסור! לא חשוב אם הוא "רק" חבר שלך או ידיד שלך...

ובעזרת ה', תתחזקי ותצליחי, ויהי ה' עמך,

שיהיה לך בהצלחה,


הודי'ה ,
בהסכמת הרב .

.

כתבות נוספות