שאל את הרב

משפחה ואישה

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 31/10/10 10:00 כג בחשון התשעא

שאלה

בס"ד

לכבוד, הרב דני ארגמן

שלום וברכה

רציתי להתייעץ עמך על נושא אשר מטריד אותי מאוד בשבועות/חודשים האחרונים. נושא זה די מטריד אותי עד שיש לי קושי מסוים אף לכתוב אותו על גבי מסמך זה ובעצם להוציא את הדבר מליבי.

לפני שאתחיל אני יציג את עצמי. אני בחור בן 24 בוגר ישיבת הסדר (ובעל תואר ראשון בחינוך) השנה סיימתי את לימודי הישיבה (כמובן שאף פעם לא מסיימים אך את החלק הרשמי של ההסדר סיימתי). אה, לפני שאמשיך, עשיתי חשבון נפש מאוד רציני בכל מה שקשור למה שאני עתיד לדבר עליו. בדרך כלל (כך גם אני הייתי נוהג), כאשר אדם שחצן/גאוותן טוען משהו בפני מישהו אודות מישהו אחר נוהגים לענות לו בין ברכות בין בשוטים ועקרבים כי עליו לבדוק את עצמו עוד לפני שמדבר הוא על אנשים אחרים, לעניות דעתי זוהי תשובה טובה כאשר מוסיפים לה שכבות של הסברים הגיוניים אשר יסייעו לגאוותן להסיר מגאוותו ובכך לראות דברים חיוביים וטובים אצל הזולת, לדון אותו לכף זכות ולשנות את היחס ובכל זאת אשמח לקבל תשובה זו בתור התשובה האחרונה (אני יודע שהדבר נשמע כבקשת פינוק/דבר לא סטנדרטי אך אני מקווה כי בהמשך הדבר יובן יותר) מתוך אמירה הנראית שחצנית אך מכיוון ומדובר במכתב אנונימי אני מסכים לעצמי להציג את הדברים כך.

אכן, במהלך לימודי בישיבה זכיתי בזכות גדולה לחיות בסיר זיכוך גדול אם על ידי השינה בפנימייה או ההמתנה בחדר האוכל אך בעיקר בזכות לימוד המידות והתורה אשר סייעו לי להבין דברים מיוחדים הקשורים למידות בכלל. אשמח לציין כי למרות העלייה המידותית אשר חוויתי בזמן לימודי בישיבה עדיין נשארתי עם רגליים על הקרקע והחוט המחבר בין עולם הישיבה לעולם החיצון עדיין קיים מה שמאפשר לי להבין אנשים אשר לא זכו למה שאני זכיתי (ייתכן שחלקם מעולים ממני וחלקם פחותים אך מדברי אלא אני רוצה להדגיש את הנקודה כי עצם שהותי בישיבה לא גרמה לי לחיות בעולמות גבוהים תוך התעלמות מהעולם שמחוץ לבית המדרש- הרגליים עדיין בקרקע).

למרות שחשבתי כי יהיה קל לי לכתוב נושא זה עדיין יש מעט קושי להוציא את הכתב אל הפועל. רצית לומר כי רבים האנשים אשר באמת רואים בי מישהו אשר ניתן לשוחח עימו על דברים כאלו ואחרים, אני מקבל הרבה הצעות לשידוכים, אני מודע לכך שאנשים מסתכלים עליי כמישהו בעל מידות טובות וערכים טובים ואפילו בעל תורה (שפה באמת עלי להשתפר) וכו' ולדעתי הדבר נובע בזכות

תשובה

ב"ה

לשואל שלום,

א.אתה שואל איך תכניס אישה למציאות שאתה לא רוצה בה?
תשובה – תן לה להחליט, היא תראה אותך את משפחתך היא תבחן מה עומד מולה – ותחליט האם זה מתאים לה או לא!
אני לא חושב שאתה "מכניס" אותה למצב מסויים,
הרי אתה לא מסתיר כלום ממנה!?
ב. כתבת שאתה מרגיש מובך ממשפחתך,
צריך לדעת שאתה אחראי רק על עצמך,
כל מה שמסביבך הוא לא בשליטתך לא באשמתך ולא באחריותך לכן אין לך להתבייש במציאות זו, תשמח במה שאתה זכית להיות ותודה לה' על כך.
אני מניח שזו עבודה לא קלה, שהרי ישנם כמה הנחות יסוד שכליות ונפשיות שמביאות אותך להרגיש מובך מאחרים אבל עם הסתכלות נכונה תוכל להתחיל להשתחרר ממבוכה זו.
ג. אדם צריך להעריך את עצמו לפי מה שהוא חושב ומרגיש ולא לפי מה שאחרים מהללים אותו, אם חשוב לך מה אחרים אומרים לשבח באותה מידה יהיה חשוב לך מה אחרים חושבים על השתיכותך למשפחה כזו,
לכן אני מציע לך לחשוב פחות על מה אחרים אומרים ומרגישים ויותר להיות מרוכז בעצמך ובבנין ביתך.
המון הצלחה!!


בברכה,

דני ארגמן
052-7710491

כתבות נוספות