שאל את הרב

משבר וזוגיות

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 15/06/11 23:03 יג בסיון התשעא

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני ובעלי נשואים שנה וחצי ( נקווה שעד 120 בע"ה),

בעלי עובד בצבא, במקום שיש בו הרבה חיילות ואפילו איתו במשרד יש מישהי שנמצאת איתו כל היום. לאחרונה שמתי לב שהוא מתכתב איתה בפאלפון. ובאתי והוכחתי אותו על כך והוא התחרט וטען שהוא לא שם לב לזה. זה קרה גם בעבר, הוא טוען שהוא אינו שם לב למעשים שלו. שאני איתו לפעמים אני שמה לב שהוא מסתכל על נשים. ושהוכחתי אותו על זה אמר שישים לב. למרות שהוא שוב טוען בתמימות שהוא אינו שם לב לכך שהוא מסתכל אבל הוא ישתדל. מאוד קשה לי, אני מרגישה שאיבדתי את האמון בבעלי.ואמון זה דבר נרכש, דבר שקשה לבנות. ואני ממוטטת. אני בחורה צעירה עם תינוק בן 9 חודשים. ומרגישה כאילו הזוגיות שלי מתפוררת... אני אומרת את זה בצער רב, אני לא מחסירה ממנו כלום, הוא מלך בבית, אני גם לומדת ועובדת.

הגעתי למצב שאני אינני יודעת כבר מה לעשות כדי לבוא ולבנות, איך לבוא ולסמוך עליו, אני בודקת את הפאלפון. האם יש לרב איזשהיא עצה בשבילי?

איך אפשר לבסס אמן מחדש?

תשובה

ב"ה,

שלום,

ראשית את צריכה לשמוח על כך שאת יכולה לדבר איתו על הנושא הזה, והוא לא מתחמק ולא מסתיר ממך כלום,

לכן הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לשמור על ערוץ תקשורת פתוח גם בתחום הזה, כי אם תמשיכי להוכיח אותו וזה ירגיז אותו הוא ימשיך לעשות הכל בסתר, את לא תדעי מה נכון ומה לא, ותכנסי דמיונות מרחיקי לכת וסרטים...

זה שהוא מסתכל על נשים זו אכן חולשה, לכל אדם יש את הנסיונות החולשות והחסרונות שלו, אבל זה לא קשור לפגיעה באמון, זה לא שאת שווה פחות, זה לא שהם מענינות אותו יותר, אלא אדם שלא שם לב לבו נוטה להסתכל, וזה שייך למידת הזהירות והנקיות שבמסילת ישרים, לפקוח עין ולב על המעשים, גם אלא שנעשים באופן אוטומטי ובלי שימת לב.

שינו יכול לבא רק מתוך הסכמה פנימית,
או על ידי תוכחה, אלא שלהוכיח אדם באופן אפקטיבי זוחכמה מאוד גדולה ולא כל אחד יכול לעשול זאת,
אם תעירי לו שוב ושוב אני לא חושב שזה יעזור,


כמובן את יכולה לדבר איתו על זה, אבל לא ממקום סוער בנפש,
תוכלי לשאול אותו אם הוא מעונין שתחזקי אותו בענין הזה, ומה יעזור לו, אבל לא כמשגיח אלא כאישה אוהבת.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות