שאל את הרב

מרמור הטסטים..

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/05/13 19:52 כב באייר התשעג

שאלה

איי איי.. טסט ועוד טסט, ועוד טסט..

וב"ה אתמול נכשלתי בטסט חמישי.

איך שסיימתי את הטסט והמורה שלי נכנסה חזרה לאוטו, הייתי עם חיוך על הפנים והדבר היחידי שחשבתי עליו הוא "ה' לא מעוניין שיהיה לי רישיון". המורה שלי אמרה שהמצב מדאיג אותה שאני חושבת ככה.

אני גרה בעיר שקשה מאוד להוציא בה רישיון ולומדת בעיר שנורא קל להוציא בה רישיון. כל החברות מהאולפנא כבר עברו, מזמן. כולן נוהגות, מבלות. ורק אני, נכשלת שוב ושוב. לפני הכישלונות, החלום הכי גדול שלי היה לקבל רישיון נהיגה. הייתי חולמת על זה בלילות, אף הובטח לי אוטו מההורים. והנה, כישלון ועוד כישלון..

הדבר היחידי שיכולתי לחשוב עליו מהכישלון של אתמול ועד היום, זה לאן כל התפילות שלי נעלמו ? לאן? איפה נעלמה השעה שישבתי לקרוא תהילים מכל הלב? איפה נעלמו ה3 תפילות ביום בשביל הטסט הזה? הצדקה?

כל התקופה הזאת של הציפייה לטסט, פשוט סיוט.

והאמת? קראתי כמעט את כ-ל הפוסטים הקשורים לטסטים פה בחברים מקשיבים, ופשוט התחזקתי.

אז רק רציתי להגיד תודה רבה לכם, ולאנשים הנוספים הקוראים ואולי מזדהים- אני מאחלת לנו בהצלחה ושהטסט הבא יהיה גם האחרון.

בעזרת ה' נעשה ונצליח.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

נכון שהטסט מאוד מלחיץ אבל אם חושבים על כך, באמת, אין סיבה להלחץ, מפני שאין הגבלה למספר הטסטים. את צריכה להרגע ולומר לעצמך "יקח כמה זמן שיקח - בסוף אני אעבור, לכן אני לא מתרגשת..."
(לעיתים קרובות הלחץ גורם לכשלון בטסט - לכן דווקא כשנרגעים ומחליטים שאפשר להכשל עוד ועוד - דווקא אז מצליחים... הפוך על הפוך...)

קשיים בבריאות או בפרנסה מדאיגים הרבה יותר. למרות זאת הקב"ה מחולל אצלינו קשיים כאלה מעת לעת: לאחד יש בעיות בריאות, לאחר בעיות פרנסה, השלישי מתקשה לסיים את הלימודים והרביעי לא מצליח להתחתן... אוי ואבוי לנו אם האמונה שלנו תהיה תלויה בכך שיהיה לנו חיים קלים ומוצלחים!
אנחנו יודעים שהקשיים באים כדי לרומם אותנו, ולכן אנחנו לא מתלוננים אלא מתמודדים עם כל קושי.
התפילות שלך והתהילים שלך עוזרים לך באופן מיידי - הם מביאים אותך למקומות גבוהים יותר, אל תתני לכשלון בטסט להנמיך אותך.
תשאלי את עצמך: "מה הקב"ה רוצה ממני? מה אני אמורה לתקן בזכות הקושי שלי לעבור טסט?".
מחשבות כאלה יהפכו את התקופה הזאת מתקופה לחוצה ומכעיסה לתקופה של התרוממות רוח וסיפוק מעצמך.

בהצלחה!

זכרי יש קשיים הרבה יותר גדולים מטסט - העולם מלא מאמינים שמתמודדים עם קשיים אלו - ויודעים שגם זה לטובה!

אתן לך עוד עצה, לא כרב אלא כאיש שיש לו מעט נסיון בחיים. אפשר לנסות לקחת כדור הרגעה אחד - אלטרנטיבי או קונבנציונאלי. צריך להתיעץ עם ידיד שהוא רופא, רוקח או מטפל אלטרנטיבי או מישהו שמבין בזה. כדאי לקחת פעם באחד השעורים שלפני הטסט כדי לראות איך זה משפיע על הנהיגה.

בהצלחה!

כתבות נוספות