שאל את הרב

מספר שאלות חשובות

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 01/04/12 18:05 ט בניסן התשעב

שאלה

בס''ד

לכבוד הרב שלום רב !

1. הרב תסביר איך זה מסתדר ?

יש סיפור מפורסם על עני ששמע שבאיזה בית אחד מחלקים מזון ובגדים בחינם והתבלבל במספר בית ויצא איש אחד שאמר לו בסדר אני אתן לך מזון ובגדים והכל בחינם רק אתה צריך לעבוד אצלי ,בקיצור שיעבד את העני ובסוף כשהגיע זמן לשלם לעני אמר לו אותו האיש אתה רואה את הבניין ההוא ? לך לשם שם מחלקים בחינם . ולכאורה הסיפור הוא משל ליצה''ר שמשעבד אותנו ובסופו של דבר מי שמשלם זה הקב''ה , כי הכל מוקצב לנו כבר, ואני יודעת שכולם אומרים ''ברור שלא יושבים במקום ומחכים לנס מהשמיים צריך ללכת לעשות מעשים וה' ישלח ישועה דרך המעשים'' , אז לכאורה יש סתירה בין הדברים אז מה לעשות כן לעבוד או לא לעבוד ??

2. אני אישה , ואני יודעת שעליי להתפלל פעם אחת ביום , אז השאלה האם אני יכולה להתפלל ערבית כשאין לי זמן להתפלל שחרית ? האם זה מותר , שמעתי שלאדם אסור לצאת ולהתחיל את יום החדש מבלי שהתפלל עליו , ואם לא יכולתי ואני יודעת שמצווה עלי להתפלל פעם אחת לפחות אז אני יבחר בערבית , האם מותר לי בקיצור (רק נגיד אני יגיד ברכות השחר ובגלל שאין לי זמן אני יגיד ערבית בערב) ??

3.אם אני רוצה להקים בית נאמן בישראל ואני רוצה לגור במקום כשר וצנוע האם מותר לי לעבור לגור בעיר מסוימת למרות שזה יהיה מעט רחוק מההורים ?

בתודהההה !!

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

1. ה' קצב לנו מזונות אבל אם לא נקח אותם הם לא יגיעו אלינו מעצמם.
2.אפשר.
3.מותר, רק להשתדל לבקר.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות