שאל את הרב

מניעת הריון

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 04/01/05 14:55 כג בטבת התשסה

שאלה

בעלי ואני נשואים באושר כבר שנתיים, מבעיות כלכליות שונות השתמשנו ועדיין משתמשים בגלולות כנגד הריון. כיום ב"ה מצבנו הכלכלי השתפר פלאים ואני מאוד רוצה להכנס להריון. בעלי מאוד חושש ומסתייג דיברנו על כך הרבה והוא פשוט איננו מרגיש מוכן, חברה אמרה לי שגבר לעולם אינו באמת מוכן ושאני צריכה פשוט להציב לו עובדה, אבל חשוב לי מאוד שנרחיב את משפחתינו מתוך רצון משותף ולא בכפייה או ברמאויות חלילה, רציתי לשאול מה אומרת ההלכה בנושא כזה ומה כדאי לי לעשות?

ע.

תשובה

שלום וברכה
אחלק את תשובתי לשני חלקים:
א. אם השאלה היא הלכתית גרידא אתם מחויבים להיכנס להריון. חלק בלתי נפרד מנישואין בישראל הוא קיום מצוות פרו ורבו, ואין אתם רשאים להתעלם ממנה. נכון הוא שזו אחריות לא קלה, אולם מוטלת על אדם חובה לעשות אותה. נכון הוא גם שיש תופעה של גברים הבורחים מאחריות, אבל צריך להחזיר אותם מהר מאוד לנטילתה מחדש.
ב. לא ניתן לפסוק פסק הלכה טוטלי על שאלה זו בלי להכיר את הזוג. נניח ח"ו שבעלך סובל מתסמונת חרדה, והריון עלול להפיל אותו לקרשים - כאן פוסק ההלכה ישקלל גם נושאים נוספים, ולא יקבע באופן חד משמעי שאת צריכה "לאנוס" אותו.
מה אני מציעה לך לעשות ? ללמוד אתו ביחד על החובה בהלכה, לדבר אתו ולעודד אותו, להציג את החשיבות העילאית שאת רואה בזה, ולעשות כל דבר כדי שהתהליך יהיה בהסכמה, גם אם בחצי פה. כאשר הוא יהיה בהסכמה ההריון והלידה ייעשו במשותף ובתמיכה הדדית.

כל טוב ושמחינו בשמחות

כתבות נוספות