שאל את הרב

מכנסים רחבות - הלכה ברורה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 23/05/02 15:42 יב בסיון התשסב

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב,

בביה"ס יבנה (בית ספר יהודי מעורב בפריס), יש כרגע דיון על חצאיות מכנס (לעומת המכנסיים שהן האסורות) דווקא. אכן, המנהל הרשה ללבוש אותן לאחרונה. יש כאלה שאינם רואים בזה שום בעיה ויש כאלה שחושבים להיפך שזה מציב אותנו בפני שתי בעיות :

1)זה "פתח פתוח למכנסיים". מתחילים בחצאיות מכנס ואח"כ, כבר לא מבחינים כל כך ביניהן לבין מכנסיים רחבות ואח"כ, ביניהן לבין מכנסיים קצרות מאד וכו'.

2)נראה לי (ואשמח אם הרב יוכל לאשר זאת) שההבדל הגדול הקיים בין חצאית למכנסיים הוא בעיקר בזה שהמכנסיים חושפות את פיסוק הרגליים, מה שאינו צנוע. אם כן, הואיל וחצאית המכנס מראה את פיסוק הרגליים הזה, ניתן להסיק שהיא איננה צנועה.

תודה על ההתייחסות.

תשובה

בס"ד

אמת היא שכתבתי כמה פעמים שלדעתי אין איסור הלכתי ברור בלבישת "מכנסים שהן כמו שמלה" (יש בעיות אחרות) אבל "מכנסים רחבות" שאינם כמו שמלה - אסורות.

הפנו את תשומת ליבי לעובדה שגם אני לא יכול להגדיר מהם "מכנסים רחבות" שאסורות ומהם "מכנסי שמלה" שמותרות?

אמרו לי: אם רבנים לא יכולים להגדיר - האם כל בת ובת תוכל להגדיר? והרי האופנה היא דבר המשתנה מיום ליום?
האם תוכל לומר שאופנה זו מותרת וההיא אסורה? הרי צריך גדרים ברורים שכל בת ובת וכל אשה תוכל לדעת מה מותר ומה אסור!!

אני לא פוסק של כלל ישראל ולכן הבאתי את הנושא הזה למו"ר אבי הרה"ג מרדכי אליהו שליט"א והצבתי בפני את העובדות הכתובות בשאלתך והוא הורה לי לומר הלכה למעשה שכל ה"מכנסיים רחבות" ו"מכנסי שמלה" למינהם אסורות. כולם מכל סוג שהוא.

השמלות הארוכות הן טובות וכשרות גם למי שמחפש הידורים. כדאי להגיע כמה שיותר גבוה בנושאי צניעות ועריות. סוף סוף כל השתדלות בנושא זה נושאת פירות טובים בשמחת הבית ובחינוך הילדים.

בהצלחה

כתבות נוספות