שאל את הרב

מי קודמת בדייט?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/06/12 23:33 יד בסיון התשעב

שאלה

שלום הרב

ברצוני לספר על מקרה ולשאול כיצד עלי לנהוג.

זה קצת ארוך, תודה מראש על הזמן והטירחה.

אני בת 23, וכמשתייכת לזרם הדתי לאומי אני נמצאת בשיאה של תקופת הדייטים. ב"ה אני לוקחת את זה יחסית בקלות ויש הרבה הצעות.

המקרה הוא כזה- הציעו לי בחור שהיה נשמע ממש מתאים,מה שאני מחפשת (וזה מאד נדיר, לרוב ההצעות אני מסרבת כי אני מחפשת משהו מאד מסוים). אמרו לי שהוא עובד בפנימייה כלשהי,ובמקרה בת דודה שלי (שהיא אחת מחברותי הטובות והקרובות) עובדת שם, אז התקשרתי אליה כמובן לברר. היא אמרה שהוא בחור טוב וברור שאצא איתו. הרגשתי שיש קצת קנאה ושאולי היא בעצמה הייתה מעוניינת.( למרות שאנחנו מאד שונות,בהכל- בסגנון,ברמה הדתית ובבחור שאנחנו מחפשות.) אז אמרתי לעצמי שהוא גם ככה בכלל לא מתאים לה ויאללה,נלך על זה. יצאנו פעם אחת, היה נחמד, אבל אחרי כמה ימים הרגשתי פתאום שאני לא רוצה להכנס לזה. גם כי לא התלהבתי וגם בגלל הבת דודה. היה לי יותר קל "לזרוק" ולהניח בצד את העניין. מאז עברו 2,3 חודשים ואני פוגשת אותו מדי פעם במכללה. נחמד לי לדבר איתו וכל פעם עולים בי הרהורי חרטה קלים, אבל מצד שני אני שומעת את בת דודה שלי שמעוניינת בו, אך לא עושה עם זה כלום כי יודעת שלא כ"כ מתאים לה.

שבוע שעבר השאיר לי הודעה בפייבוק חבר שלו, שפעם אחת במקרה העלו אותי טרמפ הוא והבחור, ואמר שהוא חושב שיש פה ממש פיספוס וחבל. האמת שגם אני מרגישה את זה ואני ממש מעוניינת שנצא שוב פעם,מרגישה שיכול להיות פה קשר טוב. אבל לא יודעת מה לעשות,הדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה לפגוע בבת דודה. מעסיק אותי מאד. מה הרב ממליץ לעשות?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

את צריכה לבחור בין שתי דרכים:
1. דרך אנושית - להפגש עם הבחור ולהתקדם מפני שאין לך שום חובה לפנות מקום לבת הדודה שלך.
2. דרך של צדיקים - להעביר לבת הדודה מסר (בשיחה ישירה או באמצעות אחת הדודות או הבנות דודות) שאת מוכנה לתת לה הזדמנות אבל אין כל סיבה שאת תוותרי כאשר היא לא עושה כלום. תבקשי ממנה להחליט אם כן אז קדימה, ואם לא אז שתאפשר לך להתקדם.
במידה והיא תפגוש אותו: אם זה יצליח מה טוב, ואם לא אז את יכולה לנסות בהמשך.

אני חוזר ומדגיש: את לא חייבת להיות צדיקה, מותר לך ללכת בדרכי אנוש רגילות ולהעדיף את טובתך.

כתבות נוספות