שאל את הרב

מחשבות זרות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/09/11 21:07 כ באלול התשעא

שאלה

ערב טוב כבוד הרב.

יש לי בעיה בזמן האחרון נכנס לי קללות למחשבה על אלוהים לא מרצוני

כל פעם שנכנס קללה אני נכנסת לחרדה ודיכאון

אתמול שטבלתי במקווה הכל היה בסדר שיצאתי מהמקווה וקראתי את התפילה אחרי טבילה נכנס לי למחשבה קללות באמצע תפילה! מה זה יכול להיות?אני לא רוצה בזה לא הפסקתי לבכות!אני לא יודעת כבר מה לעשות! אני מפחדת שה' כועס עלי ולא ישמע את תפילותיי!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

זה נושא מוכר מאוד אצל המאמינים והוא נקרא 'מחשבות זרות'. את לא חוטאת בכך ואין לך כל סיבה לפחד מד'.

דווקא בגלל שחשובה לך הפנימיות, הכוונה וטהרת הלב, את מרגישה הרבה יותר כל מני התנגדויות, אלו כוחות פנימיים. אצלך זה קללות, אצל אחרים אלו דמיונות מכוערים או מחשבות שליליות...

על הנושא הזה נכתב הרבה בספרים מפני שזו תופעה שמטרידה מאמינים רבים - דווקא את אלו שיותר אכפת להם!

הדרך הנכונה ביותר היא לא להלחם בהטרדות הללו אלא להתעלם מהם. מפני שדווקא המלחמה בהם היא הנצחון שלהם!
כרגע את נבהלת מהקללה שעולה בראשך, את מנסה להלחם בה ולבטל אותה. בתוך התפילה את מנסה להבין מהיכן היא באה - בצורה כזאת את נותנת לה מקום גדול מאוד, את מאפשרת לה להרוס לך את כל שמחת המצווה שלך.

לכן עליך להתעלם ממנה בשעת התפילה. לא תאפשרי לה להרוס. תגידי לעצמך "יש בתוכי איזו התנגדות אבל אני לא רוצה אותה ולכן אני מתעלמת ממנה ולא נותנת לה להפריע לי להתקדם ולהתחזק".


בלי קשר לתפילה, יש להתנגדויות הפנימיות הללו איזו סיבה. את לא צריכה לפחד שד' כועס עליך אבל יש כנראה דברים אחרים שמפחידים אותך או קשים לך והם מתעוררים בך בזמן התפילה.
אולי יש סביבך כעסים או איומים ודאגות שמתעוררים בשעה שאת יותר רגועה יחסית, כמו בזמן התפילה.

אם את מרגישה שהרגשות השליליים הללו מאוד מטרידים אותך ולא נותנים לך מנוחה את יכולה ללכת ליעוץ רגשי (עובדת סוציאלית - יועצת - פסיכולוגית - מטפלת באמנות וכד') כדי לבדוק מה קשה לך בעולמך הרגשי וכדי למצוא את הדרך לפתרון השלם.

כתבות נוספות