שאל את הרב

מחילוניה לדתיה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 22/05/09 13:18 כח באייר התשסט

שאלה

בס"ד

שלום וברכה!

אני בת 16 ביום כיפור חוזקתי באמונתי ועשיתי תשובה כבר 8 חודש אני חייה בסביבה חילונית ואני מאוד מושפעת (במיוחד שהייתי חילונייה הושפעתי ברמות), היו רגעים בשמונה חודשיים האלה שהיה לי קשה והתגברתי עליהם בצורה מאוד יפה היום אני כל כך מתחלשת ובא לי לרדת מכמה דברים בצורה חלקית פשוט יש לי ימים שאני מתהפכת ולא יודעת מה לעשות למרות שאני יודעת מה טוב לי אני מאמינה בדרך חיים הזאת ובקב"ה אבל בא לי לפעמים לצאת עם בנים

לעשות קצת צחוקים אם החברות שלי ובא לי ונמאס לי מהחולצות השלושת רבע..

אבל אני יודעת שאם אני פותחת לעצמי את הדלת הרעה אני צבועה אבל מה אני יעשה אני ננראה לא כל כך שלמה אם זה..

מה עושים?

תשובה

שלום

אני מחזק את ידייך בדרך האמיתית והאמיצה שבחרת ללכת בה.

אני מציע שלא לראות את החילוניות כמשהו כיפי, חיים שמחים, נעורים יפים וכו' לעומת הדתיות כמשהו סגור, קשה, מבוגר, מלא באיסורים.
זו פשוט אינה המציאות.

אחת מסיבות הגלות היא על שלא עבדנו את ד' בשמחה.
שמחה בגיל שלך, היא שמחת נעורים. צדיקות הגורמת לשמחת הנעורים להיהרס, היא צדיקות רעה ולא נכונה. הצדיקות צריכה לחזק את השמחה והנעורים ולמלא אותם באוירה של טוהר, לא באוירה של איסור.

לכן, אין בעיה ואף מומלץ לעשות 'צחוקים עם החברות'. 'צחוקים' נקיים, ללא הלבנת פנים הם הרבה יותר נעימים, וגורמים גם לצחוק וגם לאוירה טובה. אין שום בעיה לשבת ולספר בדיחות נקיות, לריב בצחוק ולהשתולל עם החברות שלך.

בעניין הלבוש- אני מציע שלא לקפוץ מיד לדעה המחמירה ביותר.
אם נח לך יותר כרגע ללכת עם חצאית עד אחרי הברך, ועם שרוול עד המרפק, את ודאי יכולה לסמוך על גדולי האחרונים שהתירו את זה. אם אח"כ תחושי רצון להתחזק, תמיד תוכלי להתקדם בלבוש.

הדבר החשוב ביותר-
את נמצאת כרגע במלחמת תרבות חשובה מול התרבות החילונית של הסובבים אותך.
על מנת להחזיק מעמד, ולהמשיך בדרך הנכונה שלך, עלייך להתחבר לחברים ולתרבות הדומים לך יחסית.
אני ממליץ לך לבדוק היכן נמצא סניף בני עקיבא הקרוב לביתך, וללכת לשם בערב שבת לפעולה של חבריה ב' (הם בגילך), ולהשתלב עם הנוער שם.

לא כדאי לנתק את כל הקשרים עם החברים מהעבר, אלא לשמור על קשר עם החברות (לא עם חברים) שמסכימות לקבל את ההחלטה שלך בלי לשפוט אותך, ומשדרות לך אוירה נעימה ומעריכה. אך ככלל, כדאי לשנות את החברה שלך לחברה שמבינה אותך יותר, חברה דתית.

אם את נופלת, אל תתיאשי. קומי ונסי שוב. אל תחשבי שהכל שחור לבן, לפעמים מועדים אך חשוב לקום וללמוד מהטעות ולהמשיך.

דרך צלחה

כתבות נוספות