שאל את הרב

מודעות לבריאות במה שאנחנו אוכלים

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 23/12/15 23:10 יא בטבת התשעו

שאלה

שלום לרב עוזיאל קראתי את תשובתך באתר בנוגע לבריאות בכותרת "מהי בריאות על פי התורה "

כתבת ואני מצטטת " המודעות למאכ"ל הינה הבריאות בעצמה" וציינת שמאכ"ל זה ר"ת של ["מה אתה אוכל? ,איך אתה אוכל?, כמה אתה אוכל?,למה אתה אוכל? " ]ואני רוצה לשאול אותך לגבי המה אתה אוכל? הרי כל האוכל הוא מתועש ומה שלא אז הוא מרוסס כיצד ניתן לשמור על אורח חיים בריא במצב שכזה?

בתודה מראש זיוה רוטשטיין ראש העין

תשובה

ב"ה


שלום.

אכן , האוכל שאנו אוכלים הוא מרוסס ומתועש ומעובד ובחלקו גם מזיק ! והאמת היא שאנו מרעילים את עצמנו בכך שאנו לא אוכלים את האוכל שמתאים לנו כבני אדם לאכול.

בעלי החיים שבטבע לא אוכלים הכל ! האריות והדובים אוכלים בשר אך לא אוכלים מאכלי חלב , הפרות הכבשים החמורים והסוסים ניזונים מעשב ולא אוכלים בשר, הקופים אוכלים פירות ואגוזים ולא אוכלים עשבים.
[רק האדם אוכל הכל גם בשר,גם ירקות, גם עשבים ,גם מוצרי חלב ,גם מאפים גם מבושל גם אפוי וגם מטוגן וגם מרוסס – הכל. ]וזה בניגוד גמור למה שכתוב בספר בראשית פרק א פסוק כז [" וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם:... וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה "]

כשברא הקב"ה את האדם הוא הכין לו תפריט שמותאם עבור מערכת העיכול שלו המבוססת על אכילת פירות ירקות דגנים וקיטניות. [מערכת העיכול של האדם זקוקה למאמץ מיוחד על מנת לעכל את המזון שהוא מן החי] זו הסיבה שאנו מרגישים לעיתים לאים ועייפים אחרי ארוחה שכוללת בתוכה עוף ,בשר, דגים, ומוצרי חלב פרה שהרי מערכת העיכול שאמורה להתמודד עם פירות וירקות וקיטניות שהם קלים לעיכול מתמודדת כעת עם עיכול של מוצרים שהם קשים לעיכול ולוקח זמן ארוך יותר לגוף לאחר מאמץ גדול –לעכל אותם .( לאחר שבני האדם השחיתו את דרכם על הארץ והעולם נמחה ונמחק הותר לבני נוח לאכול בשר ולהקריב קורבנות כחלק מתהליך של תיקון הבריאה עד לחזרתה למצב הבראשיתי לתיקון השלם.)

על מנת לשמור על הבריאות הטבעית של האדם התפריט חייבת להיות מורכבת ממזון שהוא טבעי או כמה שיותר [קרוב לטבעי]. פירות וירקות חיים דגנים וקיטניות הם מותאמים במיוחד עבור מערכת העיכול של האדם ויש בהם את כל מה שהאדם צריך :
[ פחממות, שומנים,חלבונים, מינראלים, ויטמינים.]
כל מרכיבי אבות המזון נמצאים בפירות וירקות הגדלים על האדמה.

[פחממות ] כגון: אורז, פסטה, תפוחי אדמה מבושלים, קיטניות , חיטה ומיני מאפה למשל הם מקור האנרגיה העיקרי שלנו (פחממה מלשון פחם כמו שהפחם הוא כמקור אנרגיה של ה..חשמל)הפחממות מחולקים ל3 סוגים חד סוכרי דו סוכרי ורב סוכרי (עמילן) מעכרת העיכול שלנו יכולה להתמודד טוב עם פחממות חד סוכריות ואם אנו אוכלים פחממות רב סוכריות (עמילן) אז המערכת צריכה לפרק את העמילן ולהפוך אותו לפחממה חד סוכרית ורק אז לעכל אותו. לכן לאכול כ"כ לחם בארוחה או עוגות ומיני מאפים [מכבידים על מערכת העיכול . ]
מערכת העיכול שלנו היא כ"כ חכמה שאם יש לה יותר מידי פחממות היא משנה את מצבם לשומנים ואוגרת אותם במקומות שונים בגוף.

[שומנים] כגון: שמן זית, שקדים, אגוזי קשיו, אגוזי פקאן, אגוזי מלך שומשום, טחינה ,אבוקדו הגוף זקוק להם על מנת לבנות את מעטפת הגוף ולסיע בפעילות ההורמונאלית.

[חלבונים ]גם הם משמשים כמקור אנרגיה לגוף ובעיקר לבניית ריקת העצם והשריר מצויים בדגנים כגון אורז, חיטה (לחם, פסטה, בורגול, סולת), תירס, שעורה, דוחן, קינואה, אמרנט ושיבולת שועל. וכן בקטניות: סויה, אפונה, שעועית, חומוס, פול, עדשים, תורמוס, מש ואזוקי.

[ויטמינים]- המילה ויטמין מורכבת מ2 מילים ויטה- חיים אמין- חיוני הויטמינים נמצאים בכל סוגי המזון והם נצרכים לסייע בבניית מערכת החיסונית של האדם ,עזרה בחילוף חומרים הויטמנים ברובם אינם מיוצרים בתוך גוף האדם ולכן הם נמצאים בתוך סוגי הפירות והירקות שאנו אוכלים ( ישנם 4 סוגי ויטמינים בלבד) .

[מינראלים ]-כגון סידן אבץ זרחן יוד משמשים לחיזוק השלד (עצמות) והשיניים ומשפיעים באופן ישיר על זרימת הדם בגוף.

לכן אם נתמיד לאכול בנוסף למה שכל אחד אוכל מזון מזין וטבעי הרי שהבריאות היא כבר לא איחול להתעטשות אלא מציאות קיימת ותמידית.

לבריאות,
שהרי המילה השניה בתורה היא מילת בריאות,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות