שאל את הרב

מה עושים עם לבוש הנשים ברחוב

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 05/07/02 09:16 כה בתמוז התשסב

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב שמואל אליהו שליטא שלום וברכה,

אני רוצה לפנות אלייך בשאלה כיון שאני כבר ממש לא יודע מה יהיה. כולנו יוצאים מביתנו (יש כאלה שחיים בסביבה יותר דתית ויש כאלה שקצת (קצת-הרבה) פחות, ונתקלים בבזיון נוראי! נשים שמתלבשות ר"ל עם פיסות בד פשוט..

בתקופה הזו כמו כל פעם - המצב פשוט מחריף משנה לשנה! זה נורא ואיום!

נמאס לי כבר ללכת עם הפרצוף ברצפה..

ובבקשה הרב - אל תגיד לי ללכת רגיל ופשוט לא להתייחס לכל השטויות האלה - כי זה עדיין יגרום לי גם בלי יחס שלי אליהם - לראות מראות אסורים דאורייתא.

אני פשוט מיואש,

סלח לי על מה שאני אומר אבל בנות ישראל מתלבשות כמו בנות הנכר! פשוט ככה. בזיון.

אין להן מושג פעוט אפילו עד כמה הן מחטיאות את הרבים.

אותי הן לא מחטיאות כיון שאני שומר על העיניים שלי כמו רובוט.. אבל כבר אין לי כח לעמוד בנסיונות ולכן אני כבר ממעט לצאת החוצה בגלל הדברים האלה. בושה. בושה. בושה.

אני כבר לא יודע מה לעשות.

מצד אחד המצב בחוץ בנוגע לצניעות הוא איום ונורא. ממש בגדר של שואה תרבותית (ואני לא חושב שאני מגזים בביטוי כי צריך לחשוב מה דבר כזה עושה בשמיים!!) שהעם הזה מביא עליו. מצד שני כשאני מסתגר בבית אני מביא את עצמי לסף ייאוש.

מצטער שהארכתי בדבריי ואני מניח שהגזמתי במקצת

אבל הדברים נכתבו מייאוש ומצער עמוק.

מבקש את מחילתך.

שבת שלום.

תשובה

בס"ד

אתה לא הראשון שנמצא במצב הקשה הזה. אני מציע לך לעשות מה שעושים במצבים כאלה להפריד בין מה שקורה איתך לבין מה שקורה על כלל ישראל. אם אתה לא מסוגל להחזירם בתשובה - אל תגור איתם.

כך כתוב בגמרא "דרש רבי שמעון בן פזי מאי דכתיב 'אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים ובדרך חטאים לא עמד ובמושב לצים לא ישב'. וכי מאחר שלא הלך - היכן עמד? ומאחר שלא עמד - היכן ישב? ומאחר שלא ישב - היכן לץ? אלא לומר לך שאם הלך - סופו לעמוד. ואם עמד - סופו לישב. ואם ישב - סופו ללוץ. ואם לץ - עליו הכתוב אומר 'אם חכמת - חכמת לך, ואם לצת - לבדך תשא"

מסקנה - אל תגור כל במקום כזה!!

אם אתה לא מסוגל להשפיע עליהם - אל תדבר עליהם רע. זה סתם קטגוריה כי זה לא מועיל כלום.

אם אתה מסוגל להשפיע על הרחוב\סביבה שבה אתה גר - תסביר להם כמה זה רע להתנהג כך וכמה טובה הצניעות.

אני רואה אותך אומר לעצמך "מה הרב הזה חושב?" איך אני אשפיע עליהם?"

יכול להיות שבמצבך אולי אי אפשר. אבל זכור כי משה השפיע על עם ישראל כולו שעבד עגל והיו שם מחולות של עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים, ואעפ"כ הצליח לעצור את כל ההוללות הזו לכל העם.

אתה לא משה?
יכול להיות!

אז אתה לא מסוגל להשפיע על כל העם ביחד. אולי על חלק. אם אתה צריך עוד להתחזק - לך למקום שבו תתחזק. אבל שם אתה צריך לדעת שלא מדברים על רע על אחרים. שם מתחזקים ואחר כך הולכים להציל את העם שלנו מההוללות הנוראה הזו.

בהצלחה


כתבות נוספות